حمله خمپاره‌ای به بیمارستان صحرایی روسیه در حلب | فراتاب
کد خبر: 4902
تاریخ انتشار: 19 آذر 1395 - 21:27
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شورشیان سوری در حمله خمپاره‌ای روز دوشنبه خود به یکی از بیمارستان‌های نظامی روسیه در حلب دو پزشک روس را کشته و یک پزشک و تعدادی از غیرنظامیان را نیز زخمی کردند.

به گزارش فراتاب، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است: این بیمارستان که روز یکشنبه فعالیت خود را برای معالجه ساکنان حلب آغاز کرده بود، مورد حمله قرار گرفت و مسکو می‌داند که افراد مسلح اطلاعات درباره این بیمارستان را از کجا به دست آورده‌اند.

وزارت دفاع روسیه حامیان گروه‌های مسلح در آمریکا، انگلیس و فرانسه را مسئول این حمله دانسته و تأکید کرد که باید تمامی عاملان و برنامه‌ریزان این حمله مجازات شوند.

مسکو به تازگی چند بیمارستان صحرایی در حلب از جمله در شرق آن ایجاد کرده تا کمبود پزشک و تجهیزات بهداشتی در این شهر را تا حدودی جبران کند.

روسیه از جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی خواست "قتل عمدی پزشکان نظامی روسیه در حلب" را محکوم کنند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) با تندترین عبارات از اظهارات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درباره حادثه حمله به بیمارستان صحرایی روس انتقاد کرد.

 سازمان صلیب سرخ گفته بود که این حادثه دال بر ناتوانی تمامی گروه‌های درگیر در اجرای مسئولیت‌هایشان و احترام به پزشکان و بیماران و حفظ جان آنهاست.

وی تاکید کرد: این جنایت نه تنها نقض قوانین بین‌المللی نیست بلکه جنایتی بسیار خطرناک است.

کوناشنکوف افزود: صحبت تنها درباره نقض قوانین بین‌المللی نیست آنطور که در بیانیه صلیب سرخ آمده بلکه صحبت از جنایت قتل عم است که از قبل برایش برنامه ریزی شده بود.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار