تاكيد ژاپني ها بر حمايت از برجام | فراتاب
کد خبر: 4892
تاریخ انتشار: 17 آذر 1395 - 19:48
در ديدار ظريف با وزير خارجه ژاپن مطرح شد:
فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه ژاپن در ديدار با محمدجواد ظريف ضمن تاکید بر اجرای صحیح برجام اظهار داشت: کشور ما از برجام حمایت می کند و از این پس همانند گذشته برای اجرای عملی برجام همکاریهای لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش فراتاب به نقل از ايرنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر چهارشنبه (به وقت محلی) در دیدار با فومیو کیشیدا در محل وزارت خارجه ژاپن در ابتدای سخنان خود با تشکر از میهمان نوازی دولت و مردم ژاپن اظهار داشت: خوشحال هستم که در این سفر با یک هیات سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی در ژاپن هستم.
این دیپلمات عالیرتبه کشورمان با بیان اینکه اولین برنامه هیات ایرانی در سفر به توکیو برگزاری نشست مشترک تجار ایران و ژاپن با تلاش جترو (سازمان تجارت خارجی ژاپن) بود، افزود: ما علاقه مند هستیم که روابط دو کشور در عرصه های مختلف بویژه اقتصادی گسترش پیدا کند.
وی از ایران به عنوان لنگرگاه ثبات در منطقه یاد کرد و گفت: ما از ژاپن توقع داریم نقش فعالی در برقراری ثبات در منطقه ایفا کند و از ارتباطات و تماسهای سیاسی خود با سایر کنشگران در منطقه استفاده کند و آنها در کنار کشیدن از حمایت از تروریست ها تشویق کند.
ظریف با بیان اینکه ما آمادگی داریم که با ژاپن در ایجاد ثبات در منطقه از جمله افغانستان و خلیج فارس همکاری کنیم افزود: این آمادگی وجود دارد که به صورت سه جانبه و چند جانبه در راستای بازگشت ثبات و پیشرفت اقتصادی در افغانستان همکاری و همفکری کنیم.
وی به ملاقات روحانی رئیس جمهوری ایران در ماه سپتامبر با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک اشاره کرد و افزود: آنها در این دیدار دستور کار مشخصی را برای نقشه راه 10 ساله ایران و ژاپن تعیین کردند و ما باید برای اجرایی شدن آن تلاش کنیم.
ظریف با اشاره به نقش ژاپن در اجرای برخی از مقررات و مفاد برجام و سازنده توصیف کردن این نقش تصریح کرد:امیدوایم در سایر حوزه ها از جمله روابط بانکی و اقتصادی نیز ژاپن حضور فعالانه داشته باشد.
فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه ژاپن نیز در سخنانی با تاکید بر اجرای صحیح برجام اظهار داشت: کشور ما از برجام حمایت می کند و از این پس همانند گذشته برای اجرای عملی برجام همکاریهای لازم را انجام خواهد داد.
وی ادامه داد: انتظار داریم ایران نیز از نفوذ خود برای ارتقای صلح بین الملل به بهتر از آنچه که اکنون هست، استفاده کرده و نقش فعالتری ایفا کند.
وزیر امور خارجه ژاپن همچنین با اشاره به فرا رسیدن اولین سالگرد اجرای برجام گفت : ژاپن از اجرای باثبات و مطمئن برجام حمایت می کند.

 

نظرات
آخرین اخبار