به مسابقه برای سرنگونی رژیم‌های خارجی پایان می‌دهیم | فراتاب
کد خبر: 4889
تاریخ انتشار: 18 آذر 1395 - 10:00
ترامپ:
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا روز گذشته در کارولینای شمالی ضمن مخالفت با مداخله واشنگتن در «تغییر رژیم» در کشورهای خارجی، تصریح کرد: «باید تمرکز ما روی شکست تروریسم و نابودی داعش باشد». وی همچنین گفت ما حداقل 6 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کر

فراتاب - گروه بین الملل: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا روز گذشته در کارولینای شمالی ضمن مخالفت با مداخله واشنگتن در «تغییر رژیم» در کشورهای خارجی، تصریح کرد: «باید تمرکز ما روی شکست تروریسم و نابودی داعش باشد». وی همچنین گفت ما حداقل 6 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده‌ایم در حالی که زیرساخت‌های کشورمان از بین رفته است. رئیس‌جمهور منتخب آمریکا که بارها در مبارزات انتخاباتی خود با «تغییر رژیم» و مداخله واشنگتن در جنگ عراق و سوریه انتقاد کرده بود، بار دیگر مخالفت خود را درباره این موضوع تکرار کرده است. در حالی که تلاش‌ها و تحرکات دونالد ترامپ برای تعیین تیم دولت بعدی آمریکا ادامه دارد، او در سفری به پایگاه نظامی در ایالت کارولینای شمالی درباره داعش و تروریسم اظهارنظر کرد.

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از چندی قبل با سفر به نقاط مختلف این کشور، «تور تشکر و قدردانی» از مردم بابت حضور در انتخابات و رای دادن به او به راه انداخته است. به گزارش گاردین، او که بارها در مبارزات انتخاباتی با مداخله آمریکا در تغییر رژیم به ویژه در عراق و تا حدی سوریه مخالفت کرده بود، بار دیگر دراین‌باره اظهارنظر کرده است. ترامپ گفت: «ما به مسابقه برای سرنگون کردن رژیم‌های خارجی که اصلاً هیچ‌چیز درباره آنها نمی‌دانیم، پایان خواهیم داد و ما نباید مشغول چنین کارهایی باشیم».

جانشین باراک اوباما که قرار است اول بهمن‌ماه رسماً آغاز به کار کند، تصریح کرد: «تمرکز ما باید شکست تروریسم و نابودی داعش باشد و ما چنین کاری را خواهیم کرد». اظهارات روز گذشته ترامپ در حالی مطرح‌شده که او در مبارزات انتخاباتی و همچنین مناظرات خود با هیلاری کلینتون به‌صراحت گفته بود: «تمرکز ما باید شکست داعش باشد و نه سرنگونی اسد». جانشین اوباما همچنین در ادامه انتقادات از عدم سرمایه‌گذاری در ارتش آمریکا گفت: «ما نمی‌خواهیم که یک ارتش از درون تهی داشته باشیم چون ما داریم در حوزه‌های مختلفی که ما نباید بجنگیم، می‌جنگیم. دیگر ارتش ما از درون تهی نخواهد بود».

وی افزود ما حداقل 6 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده‌ایم، در حالی که راه‌های ما در همه‌جا پر از خرابی است. بزرگراه‌های ما در حال از بین رفتن و پل‌های ما در حال فروریختن است، وضع تونل‌های ما خوب نیست و فرودگاه‌های ما مانند کشورهای جهان سوم وحشتناک است. ما ازاین‌رو، می‌خواهیم دیگر برای خود هزینه کنیم. ترامپ در ادامه درباره متحدان و دوستان آمریکا این‌طور گفت: «ما این موضوع را فراموش نمی‌کنیم. ما خواهان تقویت دوستی‌های قدیمی‌مان و جستجو برای یافتن دوستی‌های تازه هستیم». رئیس‌جمهور منتخب آمریکا بار دیگر تأکید کرد که سیاست «مداخله و هرج‌ومرج» باید پایان یابد. ترامپ افزود: «ما ارتشمان را نه به خاطر تجاوز بلکه به‌منظور مقابله با چنین موضوعی خواهیم ساخت. به‌طور خلاصه بگویم که ما به دنبال حصول به صلح از طریق قدرتمندی و توانمندی هستیم».

 

 

نظرات
آخرین اخبار