واشنگتن برای مذاکرات سوریه جدیت ندارد | فراتاب
کد خبر: 4883
تاریخ انتشار: 16 آذر 1395 - 23:07
وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به بهانه تراشی طرف آمریکایی برای لغو دیدار فردا در ژنو گفت، آن دسته از شبه‌نظامیانی که طبق توافق روسیه – آمریکا از حلب سوریه خارج نمی‌شوند، کشته خواهد شد.

به گزارش فراتاب، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: به هر حال اگر کسی طبق شرایط از خروج از حلب امتناع کند، آن طور که می‌دانم، از بین می‌رود و هیچ راه دیگری هم وجود ندارد.

وزیر خارجه روسیه گفت: توافق واشنگتن – مسکو درباره خروج شبه‌نظامیان از حلب هنوز نهایی نشده است. آمریکا پیشنهادات خودش را درباره حلب ارائه کرد و وعده داد تا ابتکار عمل‌های جدیدی هم ارائه کند اما متاسفانه آنها به ما اطلاع دادند که نمی‌توانند روز چهارشنبه در نشست ژنو حاضر شوند. به نظر می‌رسد که آنها در حال خرید زمان هستند تا شبه‌نظامیان بتوانند دوباره ذخیره‌سازی کنند و نفس بگیرند.

واشنگتن به روسیه اطلاع داده است که نمی‌توان رایزنی‌ها در حلب را روز چهارشنبه آغاز کرد. به گفته لاوروف، دولت کنونی آمریکا نتوانسته مذاکراتی جدی در خصوص حلب را پیگیری کند.

او تاکید کرد: درک ما این است که نمی‌توان با شرکای آمریکایی مذاکراتی جدی داشت. مشابه همین اتفاق هم برای توافق نهم سپتامبر با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا رخ داد. این توافق حاصل و اجرایی شد اما ایالات متحده بعدا به دنبال بهانه‌هایی برای رها کردن آن گشت و نهایتا هم بهانه‌ای یافت و گفت که از آن توافق خارج می‌شود. اکنون هم در شرایط مشابهی قرار داریم؛ آنچه در سند از طرف آمریکایی‌ها پیشنهاد شده و آنچه ما علنا از آن حمایت می‌کنیم مناسب نیست. درک این مساله سخت است که چه کسی اکنون در واشنگتن تصمیم‌گیری می‌کند اما ظاهرا افراد زیادی هستند که می‌خواهند اعتبارات و اقدامات جان کری را تضعیف کنند.

لاوروف همچنین دوشنبه گفت که آن دسته از شورشیانی که از خروج از شرق حلب خودداری کنند، در زمره گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرند.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار