درخواست بازشماری آرای پنسیلوانیا مورد تایید قرار گرفت | فراتاب
کد خبر: 4872
تاریخ انتشار: 16 آذر 1395 - 10:35
کور سوی امید در اردوی مخالفان ترامپ
ستاد انتخابات جیل استاین نامزد حزب سبز در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که دادخواستی را برای بازشماری آرای ایالت پنسیلوانیا به دادگاه فدرال ارائه کرده است.

فراتاب- گروه بین الملل: ستاد انتخابات جیل استاین نامزد حزب سبز در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که دادخواستی را برای بازشماری آرای ایالت پنسیلوانیا به دادگاه فدرال ارائه کرده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که یک دادگاه ایالتی وثیقه ای یک میلیون دلاری را برای بازشماری آرای ایالت پنسیلوانیا از نامزد حزب سبز درخواست کرد.
در بیانیه استاین در این رابطه آمده است: برخی از ماشین های ثبت رای در پنسیلوانیا رسید کاغذی ارائه نمی دهند و این موضوع خود موجب شده که این سامانه ها در برابر هکرها آسیب پذیر باشند. بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین هفته گذشته به درخواست ستاد انتخابات استاین آغاز شد و یک قاضی فدرال هم امروز (دوشنبه) درخواست بازشماری آرا در ایالت میشیگان را تایید کرد.
ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا هر یک به ترتیب 10، 16 و 20 رای الکترال دارند و در صورتی که نتایج هر سه این ایالت ها به سود هیلاری کلینتون تمام شود، 46 رای الکترال از مجموع 306 رای کنونی دونالد ترامپ کاسته شده و به حساب نامزد دمکرات منظور خواهد شد. در چنین شرایطی کلینتون به کاخ سفید راه خواهد یافت.
با وجود تلاش نامزد حزب سبز برای بازشماری آرای این سه ایالت آن هم در شرایطی که خود تنها یک درصد مجموع آرای مردمی را کسب کرده، تغییر نتایج انتخابات بعید به نظر می رسد. دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب پیشتر تلاش ها برای بازشماری آرای ایالت های کلیدی را شیادانه توصیف کرده بود.
نتیجه انتخابات آمریکا منجر به اعتراض های گسترده در شهرهای مختلف آمریکا شد و این اعتراضات هم چنان ادامه دارد. به رغم اینکه هیلاری کلینتون دو میلیون رای بیشتر از ترامپ آورد اما ترامپ با رای بالای الکترال کالج پیروز این انتخابات شد.
منبع: ایرنا

نظرات
آخرین اخبار