پیروزی های جدید ارتش سوریه در نبرد حلب | فراتاب
کد خبر: 4869
تاریخ انتشار: 15 آذر 1395 - 20:41
در ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه در شرق حلب ارتش وارد عمق مناطق تحت کنترل مخالفان مسلح شده و ورودی اصلی فرودگاه حلب را تحت کنترل گرفته است. همچنین طی امروز به پیشروی به سمت محله الشعار ادامه داده و به ورودی‌های حلب قدیم رسیده است.

به گزارش فراتاب ، به نقل از شبکه المیادین، نیروهای ارتش سوریه امروز (دوشنبه) به طور بی‌امان و گسترده مقرهای افراد مسلح را در محله الشعار هدف گرفتند و صفوف نیروهای مخالف مسلح به دلیل حملات ارتش سوریه متزلزل شده است.

همچنین رسانه جنگ اعلام کرد، نیروهای مسلح مخالف تنها ۱۸ درصد از مساحت محله‌های شرق حلب را تحت کنترل دارند و آن بعد از پیشروی ارتش سوریه بر محله‌های جدید بوده و اکنون ارتش در ورودی حلب قدیم است. این رخداد نیز بعد از تسلط بر روستاهای استراتژیک در این منطقه بوده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز امروز اعلام کرد،‌ نیروهای ارتش سوریه توانستند محله قاضی عسکر در شرق حلب را چند ساعت بعد از تسلط کامل بر محله‌های کرم المیسر، کرم قاطرچی و کرم طحان در مجاورت آن تحت کنترل درآورند. به این ترتیب کنترل دو سوم شرق حلب به دست نیروهای سوریه افتاده است.

پیشروی نیروهای دولتی روز گذشته علاوه بر تسلط کامل بر محله‌ کرم قاطرچی با پیشروی در مناطق تحت کنترل مخالفان در حلب قدیم و نیز تسلط بر ورودی اصلی فرودگاه حلب رقم خورد و به نوعی وارد عمق مناطق تحت کنترل مخالفان شدند.

منابع دولتی نزدیک به دولت سوریه اعلام کردند، ارتش سوریه و هم‌پیمانانش بعدازظهر روز یکشنبه بیمارستان العیون و دو منطقه میسر و الجزماتی در شرق حلب را تحت کنترل درآوردند و پیشروی را در محله الشعار از سمت محله الصاخور که از چند روز پیش تحت کنترل نیروهای سوری است، رقم زدند.

همچنین نیروهای دولتی به پیشروی ادامه داده و منطقه الممتده از سمت حلوانیه تا مسیر هنانو را تحت کنترل گرفتند.

سرتیپ سمیر سلیمان، سخنگوی ارتش سوریه به شبکه اسکای نیوز گفت: ما به مخالفان تحت محاصره این فرصت را داده‌ایم که از شهر خارج شوند و اگر آنها انتخاب کنند که بمانند با سرنوشت مرگ رو به رو خواهند شد.

وی افزود: ما به مبارزه تا زمان بازگرداندن امنیت به تمامی محله‌های حلب ادامه خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: ارتش سوریه بیش از ۵۰ درصد از محله‌های شرقی حلب را تحت تصرف دارد و تلاش‌ها برای بازگرداندن محله‌های تاریخی حلب مشهور به (حلب قدیم) بسیار سخت‌تر خواهد شد اما ارتش از پیاده نظام و نیروهای ویژه برای تسلط بر کل شهر طی هفته‌های آینده استفاده خواهد کرد.

همچنین هلیکوپترهای ارتش سوریه اعلامیه‌هایی را بر محله‌های شرقی حلب انداختند و از افراد مسلح خواستند که سلاح خود را تحویل دهند و به غیرنظامیان و بیمارستان اجازه خروج دهند.

این در حالی است که فرمانده ارتش حلب وابسته به مخالفان مسلح اخبار درباره تسلیم افراد مسلح به ارتش سوریه را تکذیب کرد.

زکریا ملاحفجی، یک مسئول از مخالفان به رویترز گفت: گروه‌های مسلح در حلب به آمریکا ابلاغ کردند که از منطقه محاصره شده عقب نشینی نمی‌کنند، این بعد از درخواست روسیه برای انجام مذاکره با واشنگتن در زمینه خروج آنها بوده است.

ملاحفجی ادامه داد: ما هرگز خانه خود را به افغانی و عراقی دیگران نمی‌دهیم. این‌ها محله‌ها و شهرهای ما هستند.

یک مسئول مخالف سوریه نیز اذعان کرد که ارتش سوریه دستاوردهای جدیدی رقم زده و این مساله موجب خواهد شد مخالفان مسلح به سمت جنوب غربی منطقه تحت کنترل خود عقب نشینی کنند.

این مقام افزود: مناطق حلب قدیم شدیدا مورد تهدید است که همان سیاست زمین سوخته است.

در عین حال وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای ارتش سوریه محله کرم قاطرچی واقع در شرق حلب را به طور کامل از تسلط شورشیان مسلح خارج کردند و بر ۳۰ محله در شرق حلب تسلط دارند یعنی بیش از ۵۲ درصد از مساحت این شهر را که تحت تسلط نیروهای مسلح است.

همچنین در واکنش به حملات مکرر افراد مسلح به دو شهرک نبل و زهرا در حومه شمالی حلب ارتش سوریه نیز به طور دقیق مناطق تحت کنترل افراد مسلح را هدف گرفتند.

این در حالی است که شورای امنیت امروز قرار است به پیش نویس قطعنامه آتش بسی هفت روزه در حلب رای دهد که ممکن است تمدید نیز شود اما مشخص نیست که روسیه از حق وتوی خود استفاده خواهد کرد یا نه.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار