انتقاد شدید بارزانی از حزب اتحاد دموکراتیک سوریه | فراتاب
کد خبر: 4867
تاریخ انتشار: 15 آذر 1395 - 20:24
رییس دولت منطقه‌ای کردستان عراق بشدت اقدامات حزب کُرد "اتحاد دموکراتیک" سوریه را مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد "افرادی که به معترضان در شمال سوریه حمله کردند، تاوان جنایات خود را می‌پردازند."

به گزارش فراتاب به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی صباح، مسعود بارزانی، رییس دولت اقلیم کردستان گفت: آنهایی که پرچم کردستان را سوزاندند و جوانان کرد را مورد شکنجه قرار دادند، باید مجازات شوند. آنها به زودی تاوان کار خود را می بینند. اقدام سرکوبگرایانه نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه علیه معترضان در منطقه عامودا، در شمال سوریه مدت‌هاست که اتفاق می افتد.

این اظهارنظر تند از سوی مسعود بارزانی پس از آن مطرح شد که اعضای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه معترضان در این منطقه را هدف قرار دادند.

بارزانی همچنین "استقامت مردم منطقه عامودا" در مقابل اعضای این حزب را ستود و گفت: این مقاومت از خصایص اصلی کردها است که همواره پابرجا می‌ماند.

مسعود بارزانی و صالح مسلم در نشستی در اوایل بحران سوریه

حزب اتحاد دموکراتیک سوریه و شبه نظامیان وابسته به آن به رهبری صالح مسلم بیشتر نوار مرزی سوریه-ترکیه را در اختیار دارند و نیروی اصلی در شمال سوریه محسوب می شود. مسئولان این حزب در جنگ قدرت میان رهبران کرد در عراق، ترکیه جانب کردهای ترکیه(پ.ک.ک) را می‌گیرند و به همین دلیل روابط خصمانه‌ای با بارزانی و دولت ترکیه دارند.

در گزارش ماه ژانویه 2016 دیدبان حقوق بشر سوریه آمده بود که حزب اتحاد دموکراتیک به چندین مورد پاکسازی قومی و سواستفاده از زنان، کودکان و خبرنگاران دست زده است.

نظرات
آخرین اخبار