ورود نیروهای عراقی به 5 محله جدید موصل | فراتاب
کد خبر: 4850
تاریخ انتشار: 15 آذر 1395 - 04:35
درحالی‌که نیروهای عراقی به دلیل حضور غیرنظامیان بااحتیاط و سرعت کم به پیشروی خود ادامه می‌دهند، وزارت دفاع این کشور دیروز از ورود ارتش این کشور به 5 محله جدید موصل و درگیری شدید با تروریست‌ها خبر داد...

فراتاب - گروه بین الملل: درحالی‌که نیروهای عراقی به دلیل حضور غیرنظامیان بااحتیاط و سرعت کم به پیشروی خود ادامه می‌دهند، وزارت دفاع این کشور دیروز از ورود ارتش این کشور به 5 محله جدید موصل و درگیری شدید با تروریست‌ها خبر داد؛ همزمان ائتلاف غربی ضد داعش نیز اعلام کرد از هنگام آغاز عملیات آزادسازی موصل بیش از 20 درصد مناطق این شهر تحت تسلط نیروهای عراقی درآمده است.

وزارت دفاع عراق در اطلاعیه‌ای از اتخاذ تاکتیک‌های نظامی جدید برای غافلگیری تروریست‌های داعش و جدا کردن آن‌ها از غیرنظامیان خبر داد. تاکتیک‌های نظامی جدید فرماندهی عملیات «قادمون یا نینوا» موجب پراکندگی و فروپاشی تروریست‌های داعش در ساحل شرقی دجله شده و نیروهای عراقی روز شنبه موفق شدند در پنج محله تحت اشغال داعش پیشروی کنند. به نوشته وبگاه روزنامه «الصباح» عراق، یک روز پس از دیدار «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق با فرماندهان عملیات آزادسازی استان نینوا در مقر اصلی این عملیات، وزارت دفاع عراق با صدور اطلاعیه‌ای از اتخاذ تاکتیک‌های جدید نظامی برای ادامه نبرد در موصل خبر داد.

در این اطلاعیه ضمن اشاره به پیروزی‌ نیروهای عراقی در مراحل قبلی مبارزه علیه تروریسم آمده است: با تحقق اهداف از پیش تعیین‌شده در مراحل قبلی، محاصره امنیتی دشمن و قطع خطوط امدادی آن، نیروهای ما وارد مراحل پیشرفته نبرد شده‌اند و فرماندهان میدانی تاکتیک‌های جدید متناسب با شرایط جنگ در پیش خواهند گرفت. مطابق اعلام وزارت دفاع عراق، با ورود نیروهای عراقی به شهر موصل، «غافلگیری دشمن و جدا کردن آن‌ها از غیرنظامیان» برنامه اصلی نیروهای عراقی در پنجمین مرحله آزادسازی این شهر است. فرماندهی عملیات مشترک در اطلاعیه خویش اشاره کرد که نیروهای عراق وارد محله‌های «الانتصار»، «جدیده المفتی»، «السلام»،‌«یونس السبعاوی» و «فلسطین» شده‌اند و پاک‌سازی راه‌ها و مجتمع‌های مسکونی از تروریست‌ها در مناطق مختلف موصل همچنان ادامه دارد. «جان دوریان»، سخنگوی ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا اعلام کرد که نیروهای عراقی تاکنون تنها 20 درصد موصل (با احتساب بخش‌های شرقی و غربی) را آزادکرده‌اند.


«احمد الجبوری» از نمایندگان استان نینوا در مجلس عراق، اعلام کرد که «هیئت حشد الشعبی» با تشکیل تیپ موسوم به «جنوب موصل» موافقت کرده است. به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی حشد الشعبی، این نماینده استان نینوا افزود: «این تیپ با هماهنگی پلیس فدرال و ارتش عراق مابین منطقه القیاره تا شهر موصل مستقر خواهد شد و وظیفه پاکسازی این منطقه را بر عهده خواهد داشت.» احمد الجبوری در ادامه گفت: «تیپ جنوب موصل بیش از چهار هزار نیرو خواهد داشت و به‌طور مستقیم تحت نظر حشد الشعبی فعالیت خواهد کرد.»

نظرات
آخرین اخبار