پیشنهاد ارتش آزاد سوریه به تل آویو | فراتاب
کد خبر: 4849
تاریخ انتشار: 14 آذر 1395 - 19:12
دیگر امری پوشیده نیست که تعدادی از مسئولان "ارتش آزاد سوریه" از سال‌ها قبل با اسرائیل همکاری کرده و با آن هماهنگی می‌کنند و تل‌آویو نیز به صورت پی در پی اخباری در این باره منتشر می‌کند. مسئولان اسرائیلی مدعی هستند که در بیمارستان‌هایشان مجروحان این "ارتش"

به گزارش فراتاب ، به نقل از روزنامه مستقل رای الیوم، با وجود اینکه چیزی به پایان نبرد مهم حلب به نفع ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمانش نمانده است، اما مسئولان ارتش آزاد سوریه همچنان روی اسرائیل حساب باز می‌کنند تا منجی آنها باشد و به درخواست‌های آنها برای اقدام نظامی به منظور سرنگونی نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه پاسخ مثبت داده شود. مزید بر اینکه تصمیم گیرندگان در اسرائیل چه در سطح سیاسی یا امنیتی دیگر قبول کرده‌اند که بشار اسد در راس قدرت بماند و طبق شاخصه‌ها و نشانه‌ها در واقعیت، آرزوهای آنها جهت سرنگونی اسد و تقسیم نژادی و طایفه‌ای سوریه فرو پاشیده است.

با تمامی این مسائل، فصل جدیدی از سلسله همکاری و هماهنگی تعدادی از مسئولان ارتش آزاد سوریه با اسرائیل آشکار شده است که این امر در پی پیام فهد المصری، مسئول سابق اداره رسانه‌ مرکزی فرماندهی مشترک ارتش آزاد سوریه و گروه‌های شورشی و هماهنگ کننده "جبهه نجات ملی" خود را نشان می‌دهد. این مساله توجه را بسیار جلب می‌کند چراکه این پیام خطاب به مردم اسرائیل و دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل است.

این پیام که شبکه عرب زبان اسرائیل (I24NEWS) به آن پرداخت، از دولت‌های جهان به ویژه از اسرائیل می‌خواهد تا برای سرنگونی نظام سوریه همکاری کرده و کمک کنند.

این پیام به منزله لقمه‌ای چرب و نرم برای رسانه‌های عبری بود تا دستورکارهای رسمی اسرائیل را پیش ببرند و بر این امر تاکید کنند که تل‌آویو در امور سوریه مداخله نمی‌کند و کمک‌هایش به ارتش آزاد محدود به زمینه انسانی می‌شود. این شبکه که در چارچوب جنگ روانی اسرائیل برای نفوذ به جهان عرب تلاش می‌کند، از طریق اسکایپ میزبان المصری و همچنین محمد حسین، رئیس"جنبش صلح سوریه" شد تا گفتگویی در خصوص این مساله صورت بگیرد.

المصری گفت که برخی از طرف‌های مخالف از اسرائیل می‌خواهند تا برای کمک به مخالفان بشتابد و خواهان تشکیل شورای امنیت منطقه‌ای هستند. علاوه بر آن، المصری گفت که رابطه‌ای میان تحولات میدانی در حلب یا در مناطق دیگر با این پیام خطاب به مردم اسرائیل وجود ندارد.

همچنین المصری تاکید کرد: هدف آشکار کردن موضع سیاسی ما در قبال اسرائیل و منطقه است. ما با صراحت هرچه تمام‌تر گفته‌ایم که سوریه جدید خصومتی با هیچ قدرت محلی یا منطقه‌ای یا بین‌المللی نخواهد داشت.

از سوی دیگر، حسین اظهار خوشبختی کرد که افکار عمومی جدیدی در میان مردم سوریه شکل گرفته است.

وی گفت که این امر پس از تلاش‌های بسیار "جنبش صلح سوریه" از اواخر ماه اکتبر سال 2013 پس از دیدار مستقیم با مسئولان اسرائیلی صورت گرفته است.

به ادعای وی، این بشار اسد بود که مشکل آفرینی کرد و انزجار و نفرت را علیه اسرائیل به وجود آورد در حالی که دشمن واقعی همان اسد و کسانی هستند که به او کمک می‌کنند!

این در حالی است که امیر اورن، تحلیلگر امور امنیتی در روزنامه عبری زبان هاآرتص گفت که اگر اسرائیل می‌خواست که با گروه‌های  مخالف همکاری و به آنها برای سرنگونی اسد کمک کند، یقینا خود اسرائیل به این امر مبادرت می‌ورزید و منتظر درخواست مخالفان نمی‌ماند.

این شبکه اسرائیلی از منابع سیاسی عالی رتبه در تل‌آویو نقل کرد که این نخستین بار نیست که مخالفان خواهان کمک اسرائیل به خود هستند.

این شبکه اعلام کرد که اسرائیل در گذشته سه بار میزبان کمال اللبوانی، مخالف سوری و عضو ائتلاف مخالفان سوریه شده بود که این پیشنهاد را داده بود که بلندی‌های جولان به اسرائیل داده شده و در مقابل اسد سرنگون شود.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار