شرق حلب تا پایان ۲۰۱۶ در دست ارتش سوریه | فراتاب
کد خبر: 4848
تاریخ انتشار: 14 آذر 1395 - 19:06
فرستاده سازمان ملل به سوریه اظهار داشت: مواضع دونالد ترامپ را درباره سوریه نمی‌دانم اما در اولین فرصت به واشنگتن خواهم رفت تا با او دیدار کنم.

به گزارش فراتاب، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در سخنرانی خود در همایش گفت‌وگوهای مدیترانه گفت: من مواضع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا را درباره سوریه نمی‌دانم اما به زودی به واشنگتن خواهم رفت.

او افزود: ترامپ گفته که می‌خواهد با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در جنگ علیه داعش به توافق برسد. ما خواهان مقابله با داعش هستیم اما سوال واقعی و بزرگ که دوست دارم از ترامپ بپرسم این است که آیا ما می‌خواهیم با داعش مقابله کنیم یا می‌خواهیم بر آن پیروز شویم.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم بر داعش پیروز شویم باید وقایع عراق را به یاد آوریم و به دنبال راه حل سیاسی و فراگیر باشیم که شامل تمام کسانی باشد که از حقوق‌شان محروم شده‌اند و الا ما مقابله خواهیم کرد اما هرگز داعش را شکست نخواهیم داد.

دی میستورا اشاره‌ای به زمانی که قرار است با ترامپ دیدار کند، نکرد در حالی که ترامپ از ۲۰ ژانویه کار خود را شروع می‌کند.

دی میستورا تاکید کرد: نیاز به راه حل سیاسی فراگیر در سوریه شامل مشارکت شرکای منطقه‌ای نیز است.

وی آنچه که در سوریه رخ می‌دهد را نوعی جنگ نیابتی خواند و گفت: صلح در سوریه نیز باید نیابتی باشد.

فرستاده سازمان ملل به سوریه تاکید کرد، بخش شرقی حلب برای مدت طولانی دوام نمی‌آورد و احتمالا تا پایان سال ۲۰۱۶ به دست نظام سوریه سقوط کند. این درگیری "وحشتناک" است که احتمالا با سال جدید میلادی یا میلاد مسیح پایان می‌یابد. موفقیت ارتش سوریه در حلب ممکن است پیروزی گرانقیمتی باشد. زمان آن رسیده که مذاکرات آغاز شود و تنها راه حل تقسیم قدرت است چون جایگزین آن جنگ چریکی است نه سازندگی و این را کسی نمی‌خواهد حتی روسیه.

اجلاس گفت‌وگوهای مدیترانه که از روز پنجشنبه آغاز شد روز شنبه به کار خود پایان داد. این نشست تحت نظارت وزارت خارجه ایتالیا با هدف بررسی مسائل اقتصادی و سیاسی کنونی با حضور ۵۰ وزیر خارجه کشورهای حوزه دریای مدیترانه، اروپا، و آمریکا و روسیه برگزار شد.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار