اعضای گروه 1+5 باید به طور کامل به تعهدات خود عمل کنند | فراتاب
کد خبر: 4824
تاریخ انتشار: 13 آذر 1395 - 18:36
روحانی در دیدار نماینده ویژه پوتین؛
رییس جمهوری در دیدار فرستاده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور سوریه، برجام را محصول کار هفت کشور و در راستای صلح و امنیت جهانی ذکر کرد و گفت: نباید اجازه داد کشوری طبق امیال خود اقدامی برای تضعیف توافق انجام دهد.

فراتاب-گروه سیاسی: به گزارش فراتاب، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تاکید بر این که همه باید برای حراست از دستاوردهای این توافق تلاش کنند، افزود: ایران همواره به تعهدات بین المللی خود پایبند بوده و خواهد بود و برای پایداری برجام سایر اعضای گروه 1+5 نیز باید به طور کامل به تعهدات خود عمل کنند.
وی همچنین تروریسم را خطری بزرگ برای منطقه و جهان برشمرد و بر ضرورت ادامه همفکری و همکاری تنگاتنگ ایران و روسیه در سوریه برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد و ادامه داد: همفکری و همکاری خوبی که میان تهران – مسکو در این عرصه وجود دارد تا تحقق هدف نهایی که ریشه کن شدن تروریسم و برقراری صلح و ثبات کامل در منطقه است، ادامه می یابد.
روحانی تصریح کرد که موضوع سوریه از طریق مذاکره سیاسی و احترام به اراده مردم که تصمیم گیر اصلی و نهایی درباره آینده سوریه هستند و همچنین حفظ تمامیت ارضی آن کشور قابل حل است.
رئیس جمهوری تأکید کرد که حمایت از مردم غیرنظامی و کمک به آوارگان و مردم آسیب‌دیده از جنگ یک ضرورت انسانی است و باید برای آن از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود، با ابراز خرسندی از روند رو به گسترش روابط تهران – مسکو در حوزه های دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی گفت: بی تردید همکاری های دو کشور در مسایل دوجانبه به نفع دو ملت و در مسایل منطقه ای به نفع صلح و ثبات منطقه‌ای خواهد بود.

**موضع روسیه درباره برجام ثابت است
'لاورنتیف' نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه نیز در این دیدار نظرات رییس جمهور روسیه و همچنین گزارشی از آخرین رایزنی های انجام شده و تحولات میدانی در سوریه را به رییس جمهوری ارائه داد.
وی با بیان اینکه پوتین برای اعتمادی که میان دو دولت و دو ملت ایران و روسیه وجود دارد ، ارزش زیادی قائل است ، بر تقویت همفکری و همکاری تهران – مسکو در مسایل منطقه ای و جهانی تأکید کرد و اظهار داشت: موضع روسیه در قبال برجام موضعی ثابت و مستحکم است و هیچ دلیلی برای تضعیف آن وجود ندارد.

نظرات
آخرین اخبار