کد خبر: 4763
تاریخ انتشار: 8 آذر 1395 - 04:30
داعش برای تردد میان دو سوی دجله، برگه‌هایی را با مُهر قرمز صادر کرده است که تنها دارندگان این برگه‌ها می‌توانند با قایق در دو ساحل غرب و شرق دجله تردد کنند و این برگه تنها درشرایط خاص و محدودی صادر میشوند.

فراتاب-گروه بین‌الملل، وب‌سایت شبکه سومریه‌نیوز در خبری به نقل از منابع محلی درموصل عراق گفت: داعش پس از تخریب پل‌های مهم ارتباطی بر روی دجله تدابیر سختی را برای عبور عناصرش میان دو ساحل شرقی و غربی دجله در شهر موصل وضع کرده است.

این منبع افزود: داعش در حال حاضر در شرایط بسیار بدی  قرار گرفته است، چرا که جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی با تخریب پل‌های روی دجله، ارتباط ساحل شرقی و غربی را قطع کرده‌اند و نقل و انتقال اسلحه و تجهیزات و جابه‌جایی نیروها را در دو طرف ساحل غربی مورد تهدید جدی قرار گرفته است.

به‌گفته این منبع که نخواسته نامش فاش شود، داعش برای تردد میان دو سوی دجله، برگه‌هایی را با مُهر قرمز صادر کرده است که تنها دارندگان این برگه‌ها می‌توانند با قایق در دو ساحل غرب و شرق دجله تردد کنند و این برگه تنها درشرایط خاص و محدودی صادر میشوند.

وی تاکید کرد: اقدامات سختگیرانه  داعش درباره تردد در دو سوی دجله با هدف جلوگیری از فرار دسته‌جمعی نیروهایش وضع شده است، چرا که ساحل غربی تقریبا از سوی نیروهای امنیتی محاصره شده است و عبور از رود دجله تنها راه فرار به شمار می‌آید. بنا به گفته ی منابع امنیتی ائتلاف بین المللی ضد داعش برای قطع کردن راه های ارتباطی داعش در دو طرف شرقی و غربی دجله اقدام به منفجر کردن پل های ارتباطی موصل نموده است.

نظرات
آخرین اخبار