القاعده فلسطین مسئولیت آتش‌سوزی‌های اسرائیل را برعهده گرفت | فراتاب
کد خبر: 4745
تاریخ انتشار: 6 آذر 1395 - 22:40
آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای که شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی را در طول چند روز گذشته در برگرفته بود، منجر به بی‌خانمانی هزار خانواده صهیونیست شد. این در حالی است که گروه سلفی ماسده المجاهدین فلسطین مسئولیت این آتش‌سوزی را روز گذشته بر عهده گرفت.

فراتاب - گروه بین الملل: به گزارش فراتاب به نقل از روزنامه حمایت، آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای که شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی را در طول چند روز گذشته در برگرفته بود، منجر به بی‌خانمانی هزار خانواده صهیونیست شد. این در حالی است که گروه سلفی ماسده المجاهدین فلسطین مسئولیت این آتش‌سوزی را روز گذشته بر عهده گرفت.

 گروه سلفی «مأسدة المجاهدین» (بیشه شیرهای مجاهد در فلسطین) یک گروه شبه نظامی مرتبط با القاعده در فلسطین است که ادعا کرده در آتش‌سوزی قبلی در اسرائیل ازجمله آتش‌سوزی جنگل کوهستان کرمل در نزدیکی شهر حیفا که در سال ۲۰۱۰ جان بیش از ۴۰ تن از مردم را گرفت نیز دخیل بوده استاین در حالی است که هیچ سندی دال بر دخالت این گروه در این آتش‌سوزی یا آتش‌سوزی‌های دیگر که ادعا می‌کنند ازجمله آتش‌سوزی در نزدیکی بیت‌المقدس در سال ۲۰۱۱ و در ایالت نوادا آمریکا در سال ۲۰۱۲ وجود نداردگروه «مأسدة المجاهدین» در بیانیه‌ای خطاب به یهودیان گفت: «از هرجایی که آمدید به همان‌جا بازگردید چراکه در بین ما جایی ندارید. آن‌ها همچنین تهدید کردند که به حملات آتش‌سوزی در اسرائیل و متحدانش ادامه می‌دهند.« ناظران تروریسم در بنیاد «جیمز تاون» مدعی شد: «ادعاهای این شاخه القاعده مشکوک است اما این گروه بر استفاده از آتش به‌عنوان «سلاح جهاد» متمرکزشده است.« گروه «مأسدة المجاهدین» هیچ ارتباطی با گروه حماس ندارد و کاملاً با آن مخالف است و از حماس به خاطر ناکامی در اجرای کامل قوانین شریعت در غزه و ظاهراً «ارتداد» انتقاد می‌کند.

«بنیامین نتانیاهو»، اسرائیلبه همراه دیگر سیاستمداران این آتش‌سوزی‌های ویرانگر را یک اقدام تروریستی دانستندپس از آغاز این حملات در سراسر منطقه و در نزدیکی خانه‌ها و شهرک‌های اسرائیلی دست‌کم ۱۶ تن در سراسر اسرائیل و کرانه باختری به اتهام ایجاد حریق عمدی بازداشت‌شده‌اندآتش‌نشان‌ها توانستند روز جمعه آتشی را که در سراسر شهر حیفا گسترده شده بود خاموش کنند اما دیگر آتش‌سوزی‌ها برای چهارمین روز متوالی ادامه داردتشکیلات خودگردان فلسطین برای کمک به خاموش کردن این آتش‌سوزی‌ها آتش‌نشان اعزام کرد و روسیه و آمریکا نیز هواپیما و تجهیزات و سربازان ذخیره ارتش را به این نقاط اعزام کردندهمچنین در پی آتش‌سوزی گسترده در اطراف شهر حیفا حدود ۱۰۰۰ اسرائیلی منازلشان را از دست دادند و اسرائیل شهرکی در کرانه باختری را به دلیل آتش‌سوزی شب گذشته تخلیه کرد.

به گفته منابع اسرائیلی ۴۱۲ آپارتمان مسکونی تخلیه‌شده و حدود ۱۰۰۰ اسرائیلی منازلشان را از دست دادند. تعداد ساکنان شهر حیفا حدود ۲۵۰ هزار نفر است. به گفته رسانه‌های اسرائیلی این آتش‌سوزی مهارشده، اما همچنان در چندین بخش دیگر ادامه دارد. براساس گزارش‌ها خانه‌های حومه بیت‌المقدس درخطر آتش‌سوزی قرار دارند. آتش‌سوزی در شهرک معالیه ادومیم به زخمی شدن ۱۰ شهرک‌نشین منجر شده که حال دو تن از آن‌ها وخیم استهمچنین پلیس اسرائیل به دلیل آتش‌سوزی جمعه‌شب شهرک «حلمیش» را از ساکنان تخلیه کردبه گفته منابع ۱۱ هواپیمای خارجی در مهار آتش‌سوزی به اسرائیل کمک می‌کنند. هواپیمای غول‌پیکر آمریکا از نوع «بوئینگ ۷۴۷» نیز که یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین هواپیما درزمینهٔ اطفای حریق محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۰ به مهار آتش‌سوزی در اسرائیل کمک کرده بود اکنون نیز برای کمک به اسرائیلی‌ها به سرزمین‌های اشغالی فرستاده‌شده است.

نظرات
آخرین اخبار