کد خبر: 4714
تاریخ انتشار: 3 آذر 1395 - 21:48
روزنامه ی ایتالیایی:
روزنامه ایتالیایی 'لا استمپا' با اشاره به اینکه توافق هسته ای بین ایران و 1+5 به بازگشایی یکی از جذابترین بازارها برای اروپا و آسیا منجر شده، افزود: انتخاب ایتالیا برای برگزاری نمایشگاه توسعه صنایع ایران می تواند فرصتهای بسیار خوبی را نصیب شرکت های ایتال

فراتاب: لا استمپا در گزارشی از نمایشگاه اختصاصی توسعه صنایع ایران افزود: تحرکات ایران در زمینه کسب و کار از رم آغاز می شود و جمهوری اسلامی پایتخت ایتالیا را برای معرفی صنایع ایرانی انتخاب کرده است. نمایشگاه اختصاصی ایران در ایتالیا از دیروز (سه شنبه) در محل نمایشگاه بین المللی رم آغاز شد و تا 26 نوامبر (6 آذر) ادامه خواهد داشت.
این اولین نمایشگاه اختصاصی ایران در غرب از سال 1979 تا کنون به شمار می آید.
ایرانی ها بیش از هر چیز در پی فناوری های مدرن و شرکای ایتالیایی برای حضور در طرح های سرمایه گذاری مشترک هستند. نمایشگاه اختصاصی ایران با حضور بیش از 120 شرکت ایرانی در فضایی به مساحت 7 هزار متر مربع در پایتخت ایتالیا برگزار می شود و در این زمینه مذاکرات دوجانبه با 200 شرکت ایتالیایی علاقه مند کار با ایران انجام می شود.
ارزش بازار ایران برای صنایع اروپایی بیش از 800 میلیارد دلار است. قرار است تا پیش از سال 2020 میلادی در ایران 80 فرودگاه و 3500 هتل ساخته شود. ایرانی ها به کار با ایتالیا بسیار علاقه دارند و ادامه حضور شرکت های ایتالیایی در سالهای دشوار تحریم در ایران، عامل مثبتی برای استمرار همکاری با آن کشور به شمار می رود.
مبادلات تجاری بین دو کشور هرگز قطع نشده و حجم صادرات ایتالیا به ایران در سال 2014 برابر با یک میلیارد و دویست میلیون یورو بوده است. از جمله اقلام عمده صادرات ایتالیا به ایران می توان به دستگاه های مکانیکی، محصولات شیمیایی، محصولات فلزی، دستگاههای برقی، تولید مصالح ساختمانی و محصولات دارویی اشاره کرد.
موسسه بیمه اعتباری ساچه گفته است، بازگشایی بازار ایران در دوره پساتحریم، بیش از همه بخش ها به سود صنعت نفت و گاز خواهد بود، که شدیدأ از ناحیه تحریم ها آسیب دیده اند. دومین بخشی که از تعامل با خارج منتفع خواهد شد، صنایع خودروسازی خواهد بود.

منبع: ایرنا

 

نظرات
آخرین اخبار