کد خبر: 4712
تاریخ انتشار: 4 آذر 1395 - 00:18
مصر از ارتش ملی سوریه حمایت می کند!
رئیس‌جمهور مصر تأکید کرد که کشورش از ارتش سوریه برای مقابله با گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند و خواهان جدیت در از میان برداشتن چنین گروه‌هایی است.

فراتاب - گروه بین الملل: رئیس‌جمهور مصر تأکید کرد که کشورش از ارتش سوریه برای مقابله با گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند و خواهان جدیت در از میان برداشتن چنین گروه‌هایی است. «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر در مصاحبه با تلویزیون دولتی پرتغال درباره اعزام نیروهای مصری به سوریه گفت: «اولویت برای ما این است که از ارتش‌های ملی به عنوان مثال در لیبی حمایت کنیم تا در برابر تروریست‌ها بایستند و ثبات را در کشور خود برقرار سازند. همین مسئله درباره سوریه نیز صدق می‌کند. ما از ارتش سوریه و همچنین عراق حمایت می‌کنیم.» وی گفت: «حساسیت‌هایی درباره مسئله اعزام نیروهای مصری به سوریه وجود دارد. بهتر است نیروهای ملی این کشورها همان طرفی باشند که در چنین شرایطی امنیت و ثبات را حفظ می‌کنند.»

السیسی تأکید کرد: «سوریه از بحرانی عمیق رنج می‌برد و موضع ما این است که به اراده مردم سوریه احترام بگذاریم. حل سیاسی بحران سوریه بهترین راهکار است و باید با جدیت با گروه‌های تروریستی برخورد شده و سلاح از دست آن‌ها گرفته شود. باید تمامیت ارضی سوریه نیز حفظ شود تا این کشور دچار تجزیه نشده و مناطقی که آسیب دیده‌اند بازسازی شوند.» رئیس‌جمهور مصر گفت: «درباره اظهاراتی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان تبلیغات ایراد کرده باید منتظر بمانیم و ببینیم وی در زمان در اختیار گرفتن کامل قدرت در ژانویه چه اقداماتی انجام خواهد داد. ما شاهد اتخاذ مواضع بسیار خوبی از سوی ترامپ خواهیم بود.»

وی درباره بازداشت «یحیی قلاش»، رئیس سندیکای روزنامه‌نگاران مصری نیز گفت: «پرونده وی یک پرونده جنایی است و به خاطر بیان نظراتش بازداشت نشده است. این مسئله مهمی است که همگان باید آن را بدانند. هیچ کسی در مصر به خاطر بیان نظراتش محاکمه نمی‌شود.» وی درباره زندانیان سیاسی در کشورش گفت: «ما مخالف جنگ داخلی بودیم. گروهی مخالف(اخوان المسلمین) آماده بود تا از خشونت علیه اراده مردم استفاده کند. ما در مصر بر پایه عمل به قوانین با همگان برخورد می‌کنیم. باید همگان بدانند که منطقه بسیار ملتهب است و این فضا می‌تواند بر اروپا نیز تأثیر بگذارد.» السیسی اتهام‌ها درباره محاکمه غیرعادلانه در مصر را رد کرد و گفت: «این تهمت به شفافیت و استقلال دستگاه قضایی لطمه می‌زند و آن را بدنام می‌کند. ما به هیچ وجه اجازه شکنجه در زندان‌ها را نمی‌دهیم. در مصر هیچ جایی برای حکومت یک دیکتاتور وجود ندارد. هیچ حاکمی در مصر نمی‌تواند پس از به پایان دوره ریاستش در قدرت بماند مگر اینکه مردم بر اساس قانون این اختیار را به او بدهند.»

نظرات
آخرین اخبار