کد خبر: 4698
تاریخ انتشار: 2 آذر 1395 - 21:08
دونالد ترامپ که برای چهار سال آینده سکان سیاست ایالت متحده را در دست خواهد داشت در زندگی خصوصی نیز مانند تجربه کاری، سرنوشتی پر از فراز و نشیب و چالش را پشت سر گذاشته است، وی تا کنون سه همسر اختیار کرده و صاحب پنج فرزند است.

فراتاب‌ـ گروه اجتماعی: دونالد جان ترامپ در ۱۴ ژوئن سال ۱۹۴۶ به عنوان چهارمین فرزند از پنج فرزند فردریک ترامپ و مری آن مک لئود در نیویورک متولد شد. وی با ثروت میلیون‌ دلاری خانواده ترامپ که از کار معامله مسکن بدست آمده بود، جا پای پدر گذاشت و پس از پایان تحصیلات در سال ۱۹۷۴ ادارۀ شرکت پدر را برعهده گرفت و با موفقیتی چشمگیر توانست شرکت ترامپ به یکی از بزرگترین شرکت های آمریکایی تبدیل کند.

دونالد ترامپ که برای چهار سال آینده سکان سیاست ایالت متحده را در دست خواهد داشت در زندگی خصوصی نیز مانند تجربه کاری، سرنوشتی پر از فراز و نشیب و چالش را پشت سر گذاشته است، وی تا کنون سه همسر اختیار کرده و صاحب پنج فرزند است.

همسران ترامپ:

ایوانا مری زلنیچکوا:

نخستین همسر ترامپ، "ایوانا مری زلنیچکوا" یک مانکن اهل چک بود. وی در سال 1977 با ایوانا ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو فرزند پسر و یک دختر است با نام های؛ دونالد جونیور، ایوانکا و اریک.

ایوانا که تجربه زندگی طولانی با ترامپ دارد، در مصاحبه ای با New york Post حرف های جالبی در مرود ترامپ زده، وی پیش بینی کرده که  ترامپ با هواپیمای شخصی خودش مسافرت کند. او گفته ترامپ در هواپیمای خودش احساس راحتی بیشتری می‌کند و فکر نمی‌کند که با هواپیمای اختصاصی کاخ سفید این طرف و آن طرف برود. بوئینگ 757 دونالد ترامپ 100 میلیون دلار قیمت دارد.
ایوانا همچنین گفته  فکر نمی‌کند ترامپ پنت‌هاوس خود در نیویورک‌سیتی را رها و به کاخ سفید نقل مکان کند؛ ساختمانی با ستون‌های مرمر، لوسترهای کریستال، پرتره‌های بزرگ از افسانه‌های یونان، مجسمه کودک معصوم و فواره داخل ساختمان. او در حالی که می‌خندید گفت "بیاید صادق باشیم من فکر می‌کنم برج ترامپ و خانه من در نیویورک بسیار بهتر از کاخ سفید باشد. برای همین او هرگز آپارتمانش در برج ترامپ را رها نمی‌کند تا به کاخ سفید برود".
ایوانا به شوخی درباره ملانیا ترامپ گفته "هرگز به او حسودی نمی‌کنم چون او باید از این به بعد شروع به بسته‌بندی لباس‌ها کند". و در آخر اینکه ترامپ مثل مارگارت تاچر بیشتر از سه ساعت در شبانه‌روز نمی‌خوابد و به کار کردن تا دیروقت علاقه زیادی دارد.

 مارلا ماپلس:
ترامپ پس از جدایی از ایوانا با مارلا ماپلس (از سال 1993 تا 1999 ) خواننده ای که 17 سال از خودش جوان تر بود ازدواج کرد. حاصل ازدواج ترامپ با مارلا ماپلس، دختری به نام تیفانی است که اکنون در عرصه مدلینگ و خوانندگی فعال است.
ترامپ پس از جدایی از مارلا ماپلس، مدت کوتاهی با کارلا برونی بود. برونی هم پس از جدایی از ترامپ، با نیکلای سارکوزی که در آن زمان رئیس جمهور فرانسه بود، ازدواج کرد.
ملانیا کناوس:
دونالد ترامپ پس از جدایی از همسر دوم، در سال 2005 با ملانیا کناوس مدل اهل اسلوانی ازدواج کرد. وی در سال 1998 در کلوب کیت‌کت در نیویورک با ترامپ آشنا شد، اما آنها در سال 2000 زمانی که ترامپ برای مدتی کوتاه هوای نامزدی ریاست جمهوری به سرش زد، از هم جدا شدند. این دو بعدا دوباره با هم آشتی کردند و در سال 2004 در سالن مت‌گالای شهر نیویورک نامزد کردند.
وی در برنامه بازار هارپر در مورد ترامپ گفته است: «من نظراتم را به او می‌گویم، و او گاهی آنها را می‌پذیرد و گاهی هم نه. آیا من همواره با او موافق هستم؟ نه. من فکر می‌کنم این برای یک رابطه موفق خوب است. من یک فرد بله‌قربان‌گو نیستم... من نمی‌خواهم او را تغییر دهم. او هم نمی‌خواهد مرا تغییر دهد.»
نوه دونالد ترامپ با "بارون ویلیام" پسر کوچک او تقریبا هم سن و سال است. این پسر حاصل ازدواج او با ملانیا است که در نیویورک به مدرسه می رود. دونالد ترامپ 8 نوه دارد.
 
فرزندان ترامپ:
 
دونالد جونیور:
بزرگترین پسر دونالد ترامپ که از همسر اول او، ایوانا ترامپ است یک تاجر و (به همراه اریک برادرش و ایوانکا خواهرش) معاون اول اجرایی سازمان ترامپ است. دونالد جونیور در دوران جوانی سعی می‌کرد خود را در معرض توجه عمومی قرار ندهد چون، همان‌طور که در سال ۲۰۰۶ به نیویورک تایمز گفت، "علاقه نداشتم تنها به عنوان پسر دونالد ترامپ شناخته بشوم که دارد با پول پدرش عشق و حال می‌کند." اما او گفت که بعدها متوجه شد که نام ترامپ منفعت هم به همراه دارد و استفاده نکردن از آن "حماقت" است.
او که حالا در سازمان ترامپ مسئولیت‌های اجرایی دارد، در سال ۲۰۰۵ با ونسا هیدن، مدل، ازدواج کرد. عامل آشنایی آن‌ها با هم پدرش بود. این زوج پنج فرزند دارند.
البته معروفیت او خالی از جنجال نبوده. علاقه او – و برادرش اریک – به شکار حیوانات بزرگ با انتقاد همراه بوده. عکس‌هایی منتشر شده که آن‌ها را با حیوانات مرده از جمله یک پلنگ و یک تمساح نشان می‌دهد. دونالد جونیور در یکی از عکس‌ها دم بریده یک فیل را در دست دارد.
دونالد جونیور به طرفدارانش گفت که "بابت شکارچی بودن عذرخواهی نخواهد کرد" و تاکید داشت که گوشت شکار را به روستایی‌های "سپاس‌گذار" محلی در زیمبابوه داده بود.
 
ایوانکا ترامپ: دختری در نقش بانوی اول
دختر ۳۴ ساله ترامپ احتمالا شناخته‌شده‌ترین فرزند او است و به "سلاح سری" او معروف شده. او در ابتدا مدل بود، ولی حالا در سازمان ترامپ به عنوان معاون اجرایی رئیس در امور خرید و توسعه کار می‌کند، در "کارآموز"(اپرنتیس)، برنامه تلویزیونی ترامپ، داور بود و مجموعه‌ای از کیف و کفش هم به نام خود به بازار عرضه کرده.
ایوانکا در پی ازدواجش با جارد کوشنر، صاحب روزنامه نیویورک آبزرور، به یهودیت گروید و از او سه فرزند دارد. گفته می‌شود که ایوانکا دو بار در طول روز مراقبه (مدیتیشن) می‌کند.
رالف رید، یکی از کارگزاران جمهوری‌خواه و رهبر "اتحادیه ایمان و آزادی"، در جریان کارزار انتخاباتی جمهوری خواهان در گفتگویی با خبرگزاری آسوشیتدپرس در مورد ایوانکا این گونه اظهار نظر می کند: "او دلرباترین، مهربان‌ترین، باهوشترین، زیباترین و مودبترین زن جوانی بود که احتمالا تا به حال دیده‌ام. وقتی گردهمایی (جمهوریخواهان برای معرفی ترامپ به عنوان نامزد رسمی حزب) را ترک کردیم به همسرم گفتم احتمالا باید نظرم درباره دونالد ترامپ را عوض کنم".
ایوانکا در عین حال با چلسی کلینتون، دختر رقیب سرسخت پدرش برای رسیدن به کاخ سفید، هم دوستی نزدیکی دارد.
در طول کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ دختر ۳۵ ساله‌اش همواره در کنار او بود، در اجتماعات سخنرانی می‌کرد و به اشکال گوناگون برای پدرش رای جمع می‌کرد.
دونالد جونیور می‌گوید: ایوانکا فرزند مورد علاقه پدرش است و آقای ترامپ او را "دختر کوچولوی بابا" خطاب می‌کند. وقتی از هم دورند حداقل روزی پنج بار با هم تلفنی صحبت می‌کنند.
مجله وینتی فیر به خاطر فعالیت های انتخاباتی شدید وی در کارزار تبلیغاتی ریاست جمهوری آمریکا که برای حمایت از پدرش هزاران کیلومتر در سراسر آمریکا سفر کرد و حتی برخی از مسافرت‌ها در دوره بارداری او بود، او را "همسر نیابتی" آقای ترامپ توصیف کرد و نوشت:"به نظر می‌رسد کارزار تبلیغاتی دونالد ترامپ برای رساندن پیام خود به مردم ترجیح می‌دهد به جای همسرش از ایوانکا استفاده کند." و در نهایت این ایوانکا بود و نه ملینا همسر آقای ترامپ که او را بعنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد.
او زیرکانه از پدرش محافظت می‌کند و نقطه ضعف‌های او را می‌پوشاند. ایوانکا در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه ساندی تایمز گفت پدرش همواره حامی فمینیسم بوده و "او یکی از دلایل اصلی است که من توانسته‌ام زنی باشم که امروزه می‌بینید."
در شرایطی که دونالد ترامپ در طول کارزار انتخاباتی به تبعیض جنسیتی و بدرفتار با زنان متهم شد ایوانکا تلاش می‌کرد تا حمایت زنان را جلب کند. او در سخنرانی در ماه ژوئیه گفت:"خانواده‌های آمریکایی به کمک نیاز دارند. سیاست‌هایی که به رشد و شکوفایی زنان صاحب فرزند کمک می‌کند نباید فقط برای عده معدود بلکه برای همه فراهم باشد. سیاستمداران از دستمزد برابر برای زنان صحبت می‌کنند ولی پدرم این روش را در تمام دوره مدیریتش در تمام شرکت‌های خود اجرا کرده است."
ایوانکا در جواب به سئوال مجله کوزموپولیتن که از او پرسید آیا زمانی در انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهد شد ایوانکا گفت چنین احتمالی را رد نمی‌کند و افزود: "بعید می‌دانم. ولی یاد گرفته‌ام که در زندگی هیچگاه نباید گفت نه، چون آدم را محدود می‌کند."
 اریک ترامپ: 
سومین فرزند ترامپ ۳۲ ساله است وی فارغ‌التحصیل دانشگاه جورج تاون است و مثل خواهر و برادرش برای سازمان ترامپ کار می‌کند. او در عین حال رئیس کارخانه شراب‌سازی ترامپ در ایالت ویرجینیا هم است.
او در سن ۲۳ سالگی یک سازمان خیریه برای کمک به کودکان مبتلا به بیماری‌های خطرناک راه‌اندازی کرد و سال گذشته از طرف روزنامه نیویورک آبزرور (که به شوهر خواهرش تعلق دارد) به عنوان یکی از "۲۰ بشردوست برتر زیر ۴۰ سال" انتخاب شد. به گفته این روزنامه او "از نظر ظاهری بسیار به پدرش شبیه است ولی لحن متفاوتی" دارد.
اریک در سال ۲۰۱۴ با لارا یوناساکا ازدواج کرد. لارا که قبلا تهیه‌کننده تلویزیونی بوده، علاقه زیادی به اسب‌سواری دارد و تنها دو هفته پیش از مراسم عروسی در یک سانحه اسب‌سواری مچ هر دو دستش را شکست. امسال جوان‌ترین پسر ترامپ از ازدواج اولش در ناهار کاری روزنامه‌نگاران با باراک اوباما در کاخ سفید حضور یافته بود.
به گفته وبسایت شخصی اریک، لارا مدافع سرسخت حقوق حیوانات هم است. مشخص نیست او چه نظری درباره علاقه شوهرش به شکار حیوانات بزرگ آفریقایی دارد.
تیفانی ترامپ:
تیفانی ۲۲ ساله است و حاصل ازدواج ترامپ با ماریا میپلز، بازیگر سابق و شخصیت تلویزیونی، است.
تیفانی می‌گوید که مادرش او را با کمک‌های مالی ترامپ بزرگ کرده. بنابر گزارش رسانه‌های آمریکایی، او را به اقتباس از نام جواهرفروشی معروف نیویورک، تیفانی نامیده‌اند. 
مپلس گفته عمدتا تیفای را به عنوان یک مادر مجرد بزرگ کرده است. نام تیفانی روی فروشگاه معروف تیفانیز گذاشته شده و به عنوان یکی از اعضای گروه «بچه پولدارهای اینستاگرام» محسوب می‌شود.
او در زمانی که در دانشگاه پنسیلوانیا مشغول تحصیل بود پا به دنیای خوانندگی هم گذاشت و آهنگی با عنوان "همچون پرنده" منتشر کرد.
او به شدت در توییتر و اینستاگرام فعال است و عکس‌هایی که منتشر می‌کند نمایانگر یک زندگی کاملا تجملی است – اما او تنها فرزند بزرگسال ترامپ است که از سوی او در توییتر دنبال نمی‌شود. با این حال ترامپ در توییتر از سخنرانی "خارق‌العاده" او و ترامپ جونیور در گردهمایی جمهوریخواهان تجلیل کرد و گفت که به آنها "افتخار می‌کند".
بارون ترامپ:
پسر ده ساله ترامپ از همسرش ملانیا هنوز کوچکتر از آن است که توجه‌ها را به خود جلب کند. بارون به لطف مادرش که یک مدل است و خواهرش ایوانکا، که یک طراح مد و لباس است، جدیدترین مدل‌های لباس بچه مدرسه‌ای‌ها را به تن می‌کند.
ملانیا در مورد فرزندش بارون، به یک وبسایت تخصصی فرزندداری گفته بود که برای پرورش بارون در خانه می‌ماند و وقتی او در مدرسه است به کار هایش می‌رسد.
او به این وبسایت گفت "بارون افکار محکمی دارد و بچه‌ای خاص و باهوش است. مستقل است و درباره مسائل نظر می‌دهد و دقیقا می‌داند چه می‌خواهد. بعضی وقت‌ها دونالد کوچک صدایش می‌زنم. از نظر ظاهری ترکیبی از من و پدرش است، ولی به خاطر شخصیتش است که به او می‌گویم دونالد کوچک."
به گفته ترامپ او به نقاشی علاقه دارد و مثل پدرش دوست دارد چیزی بسازد و خرابش کند و چیز دیگری بسازد.
ترامپ و پسرش خیلی وقت‌ها با هم به پالم بیچ در ایالت فلوریدا می‌روند و به گفته ملانیا آن‌جا "با هم گلف بازی می‌کنند، وقتشان را با هم می‌گذرانند و با هم شام می‌خورند".
 
بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است
 
نظرات
آخرین اخبار