کد خبر: 4682
تاریخ انتشار: 30 آبان 1395 - 20:55
ارتش یمن و کمیته‎های مردمی وابسته به حوثی‌ها در اقدامی انتقام‎جویانه در واکنش به نقض آتش‎بس توسط عربستان، امروز محل تجمع نیروهای سعودی در جنوب غرب تعز را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.

فراتاب - گروه بین الملل: ارتش یمن و کمیته‎های مردمی وابسته به حوثی‌ها در اقدامی انتقام‎جویانه در واکنش به نقض آتش‎بس توسط عربستان، امروز محل تجمع نیروهای سعودی در جنوب غرب تعز را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.

یگان توپخانه‌ای ارتش یمن و کمیته‎های مردمی وابسته به انصارالله امروز محل تجمع نظامیان سعودی در روستای الحریقیه در منطقه ذباب واقع در جنوب غرب تعز را هدف قرار داد. همچنین منابع سعودی از کشته شدن سه نظامی عربستان در تبادل آتش با نیروهای یمنی و اصابت موشک بالستیک «زلزال ۳» به محل تجمع نیروهای سعودی در جیزان خبر دادند. در این حملات سه نفر از نظامیان سعودی کشته شدند.

پایگاه خبری «تعز نیوز» گزارش داد که جت‌های ائتلاف سعودی روز شنبه هفت بار به منطقه نقیل الصلو در منطقه الصلو حمله کردند. بمب‌افکن‌های سعودی همچنین منطقه «ذباب» در منطقه بنی حشیش استان صنعاء را نیز بمباران کردند که به دنبال آن تعدادی از شهروندان یمنی کشته و زخمی شدند. عربستان سعودی در ادامه حملات خود به مناطق مران در استان صعده و همچنین منطقه الجبانه در منطقه الصلیف حمله هوایی کردند

به دنبال آغاز آتش‌بس موقت در یمن «احمد عسیری»، سخنگوی ائتلاف عربی و مشاور وزیر دفاع عربستان گفت: «شروط آتش‌بس در یمن محقق نشده است و ما با نقض آتش‌بس مقابله خواهیم کرد.» همچنین «اسماعیل ولد الشیخ احمد»، فرستاده سازمان ملل به یمن در صفحه خود در "فیس‌بوک" نوشت: «برقراری آتش‌بس برای ممانعت از کشتار و ویرانی بیشتر ضروری است و اجازه رساندن کمک‌های بشردوستانه به صورت گسترده را می‌دهد.» وی از تعهدات دو طرف برای به جریان انداختن مجدد کمیته آتش‌بس و هماهنگی و انتقال اعضای آن به "ظهران" عربستان استقبال کرد و گفت: اعضای این کمیته پا به پای کارشناسان سازمان ملل که به ظهران منتقل شده‌اند برای کارآمدسازی فعالیت کمیته جهت حمایت از آتش‌بس تلاش می‌کنند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: اجرای آتش‌بس در یمن بار دیگر امید را به توقف وضعیت وخیم کودکان در این کشور در دل ما زنده می‌کند. در این بیانیه آمده است: درگیری در یمن که از حدود ۱۸ ماه پیش آغاز شده به کشته شدن بالغ بر ۱۰۰۰ کودک منجر و باعث شده که میلیون‌ها تن از خدمات اساسی محروم شوند و در معرض خطر مرگ قرار بگیرند. در ادامه این بیانیه آمده است: در سایه نبود مواد غذایی و آب ۱/۵ میلیون کودک از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند و شیوع بیماری‌های واگیردار زندگی هزاران تن را در معرض خطر قرار می‌دهد.

نظرات
آخرین اخبار