کد خبر: 4681
تاریخ انتشار: 30 آبان 1395 - 20:10
باگذشت بیش از یک‌ماه از آغاز عملیات آزادسازی موصل درگیری خیابانی میان نیروهای عراقی و تروریست‌های داعش در مناطق شرقی این شهر ادامه دارد؛ امروز فرماندهان عراقی از تثبیت مواضع نیروهای ارتش در محله‌های عدن، البکر، کرکوکلی و الاربجیه و آمادگی برای حمله به مرک

فراتاب - گروه بین الملل: به گزارش فراتاب به نقل از روزنامه حمایت باگذشت بیش از یک‌ماه از آغاز عملیات آزادسازی موصل درگیری خیابانی میان نیروهای عراقی و تروریست‌های داعش در مناطق شرقی این شهر ادامه دارد؛ امروز فرماندهان عراقی از تثبیت مواضع نیروهای ارتش در محله‌های عدن، البکر، کرکوکلی و الاربجیه و آمادگی برای حمله به مرکز شهر موصل خبر دادند.

سرلشکر «معن السعدی»، فرمانده تیپ طلایی دوم متعلق به یگان ضد تروریسم عراق در خصوص عملیات موصل اظهار داشت: «نیروهای یگان ضد تروریسم چندین محله در شرق موصل شامل عدن، البکر، کرکوکلی و الاربجیه را پس از درگیری‌های شدید و جنگ خیابانی با تروریست‌های داعش بازپس گرفته و همچنان به حملات خود ادامه می‌دهند.» وی افزود: «درحالی‌که شمار زیادی از تروریست‌ها به مرکز شهر عقب‌نشینی کرده‌اند برخی از آن‌ها نیز در داخل تونل‌های ورودی موصل مخفی‌شده‌اند.» این فرمانده عراقی تأکید کرد: «یگان‌های ما پس از آزادسازی چندین محله دیگر و تازه‌ترین آن محله التحریر در شمال شرق موصل به پیشروی‌های میدانی بزرگی در این منطقه دست‌یافته‌اند و آمادگی‌های فشرده‌ای برای تکمیل بازپس‌گیری این مناطق و حرکت به‌سوی مرکز موصل فراهم است.» وی تأکید کرد: «از زمان یورش نیروهای عراقی به داخل محله‌های مسکونی موصل صدها خانواده را از چنگ داعش نجات داده و به مناطق امن منتقل‌شده‌اند.»

یگان‌هایی از لشگر نهم ارتش عراق همچنان به نفوذ خود در بخش شرقی شهر موصل ادامه می‌دهند و گفته می‌شود در برخی مناطق تا نزدیکی ساحل رودخانه دجله که شهر را به دو قسمت تقسیم کرده پیش رفته‌اند. نیروهای مبارزه با تروریسم عراق نیز کنترل محله العلماء و المعلمین در شمال شرقی موصل را پس از درگیری‌های خیابانی شدید با داعش در دست گرفتند. آن‌ها همچنین کنترل محله المحاربین را در دست گرفتند. تروریست‌های داعش تلاش می‌کنند تا با خودروهای بمب‌گذاری‌شده مانع پیشروی نیروهای عراقی شوند. شهر موصل، که دومین شهر بزرگ عراق محسوب می‌شود توسط رودخانه دجله به دو بخش راست (شرقی) و چپ (غربی) تقسیم‌شده است که درگیری‌ها اکنون در محله‌های شرقی و تا حدودی شمالی ادامه دارد. این مناطق برخلاف محله‌های تودرتوی غربی، به دلیل تازه‌ساخت بودن، مناطقی با خیابان‌های بازتر دارد که کار پیشروی را برای نیروهای عراقی به‌ویژه ادوات زرهی ارتش آسان‌تر می‌کند.

نظرات
آخرین اخبار