کد خبر: 468
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1394 - 17:05
در بیانیه شورای همکاری خلیج فارس ،حزب الله به ارتکاب «تجاوز»، جذب «جوانان» کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، قاچاق «سلاح و مواد منفجره»، ایجاد «فتنه» و تحریک به «هرج و مرج و ناآرامی» متهم شده است

به گزارش فراتاب، شورای همکای خلیح فارس در بیانیه ای رسمی حزب الله و تمامی فرماندهان، شاخه ها و همه گروه‌هایی را که با حزب الله ارتباط داشته باشند، در فهرست حامیان تروریسم قرار داد.

عبدالطیف بن راشد الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای که از ریاض منتشر شد، گفت این شورا تصمیمی جمعی علیه حزب الله اتخاذ کرده است.

وی مدعی شد:در حالی که این گروه به اقدامات تروریستی خود ادامه می‌دهد، شورای همکاری خلیج (فارس) تصمیم گرفته است تا آن را به عنوان سازمانی تروریستی برچسب بزند و اقدامات ضروری را برای اجرای این تصمیم براساس قوانین ضد تروریسم شورای همکاری خلیج (فارس) و قوانین بین المللی مشابه اتخاذ خواهد کرد.

وی همچنین حزب الله را به ارتکاب «تجاوز»، جذب «جوانان» کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، قاچاق «سلاح و مواد منفجره»، ایجاد «فتنه» و تحریک به «هرج و مرج و ناآرامی» متهم کرده است.

این تصمیم یک روز پس از آن اتخاذ شد که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت عربستان سعودی با تعلیق بسته کمک اقتصادی به ارتش لبنان، این کشور را به مرحله جدیدی از مناقشه سیاسی کشانده است. کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس در سال 2013 نیز در پی حضور نظامی حزب الله در بحران سوریه، برخی اعضای این گروه را تحریم کرده بود. در همین سال نیز برخی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین حزب الله را گروه تروریستی خوانده بودند. شورای همکاری خلیج فارس متشکل از 6 کشوری عربی جنوب خلیج فارس یعنی عربستان سعودی، امارات، عمان، کویت، قطر و بحرین می باشد.

نظرات
آخرین اخبار