کد خبر: 4662
تاریخ انتشار: 28 آبان 1395 - 10:41
معاون وزیر خارجه روسیه از حمایت کشورش از هر گونه اقدامی خبر داد که به فراهم شدن شرایط برای گفتگوی طرف های سوری زیر نظر سازمان ملل متحد کمک می کند.

به گزارش فراتاب، میخائیل بوگدانوف در گفتگو با خبرگزاری المیادین تصریح کرد که این دیدارها می تواند به تحقق وحدت ملی در سوریه و حفظ یکپارچگی این کشور کمک کرده و زمینه بازگشت آوارگان را فراهم سازد.

بوگدانوف با تاکید بر اینکه حل بحران سوریه نیازمند گفتگوهای فراگیر سوری است، اعلام کرد که مسکو از هر گونه اقدامی در راستای کمک به آغاز گفتگوهای طرف های سوری زیر نظر سازمان ملل متحد و بر اساس توافقات مجموعه بین المللی حمایت از سوریه که بیشتر مبتنی بر قطعنامه های شورای امنیت هستند، حمایت می کند.

وی افزود طرف های سوری باید مشکلات شان را به دست خودشان حل کنند و روسیه از نشست مقدماتی مخالفان سوریه که «حسن عبد العظیم» مسئول ستاد هماهنگی مخالفان سوری خواستار برگزاری آن در دمشق شده است، حمایت می کند.

این مسئول وزارت خارجه روسیه از بررسی سندی میان مسکو و واشنگتن خبر داد که توسط مجموعه لوزان تهیه شده است. وی در عین حال از ترکیه خواست که جلوی ورود تروریست ها از طریق خاک این کشور به عراق و سوریه را بگیرد.

از سوی دیگر، رئیس کمیته جمعیت های اجتماعی و دینی در دومای روسیه اعلام کرد که به زودی تعدادی از مقامات سوری به مسکو سفر خواهند کرد.

منبع: مهر

نظرات
آخرین اخبار