کد خبر: 4649
تاریخ انتشار: 26 آبان 1395 - 23:53
رئیس اتاق تعاون ایران گفت که فضای پس از برجام زمینه حضور بسیاری از فعالان، بازرگانان و سرمایه گذاران خارجی در کشور و تعاملات تجاری و اقتصادی را پس از رکود ناشی از تحریم های ظالمانه تا حدود زیادی بهبود بخشیده است.

فراتاب: بهمن عبداللهی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: اتاق تعاون ایران همگام با سیاست ها و فعالیت های دولت تدبیر و امید پس از برجام حضور فعال و مستمری تری در این عرصه داشته است.
وی بیان کرد: اتاق تعاون ایران پس از برجام تفاهم های تجاری و اقتصادی با برخی سرمایه گذاران و بازرگانانی از کشورهای چین، پاکستان، ژاپن و چند کشور خارجی در حوزه های مختلف انجام داده است.
رئیس اتاق تعاون ایران گفت که شرایط پس از برجام و رویکرد دولت یازدهم سرآغاز حرکت های اقتصاد غیردولتی و تقویت بخش خصوصی در کشور شده است.
عبداللهی تعداد تعاونی های موجود ثبت شده در کشور را افزون بر 180 هزار مورد اعلام کرد و افزود: 110 هزار تعاونی از این تعداد فعال هستند.
وی تعداد اعضای فعال در تعاونی های موجود در کشور را افزون بر 20میلیون نفر ذکر کرد.
رئیس اتاق تعاون ایران تعداد تعاونی های موجود در جهان را نیز بیش از 2 میلیون و 600 هزار مورد با حدود یک میلیارد نفر عضو بیان کرد و اظهار داشت: شرایط ایران به لحاظ کمی و به نسبت آمار جهانی مطلوب است.
عبداللهی تعداد تعاونی های موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد را حدود سه هزار و 200 مورد با 300 هزار نفر عضو دانست و گفت: یکهزارو 200 مورد از این تعداد غیرفعال هستند.
رئیس اتاق تعاون ایران به منظور شرکت در همایش کارآفرینی و اشتغال کهگیلویه وبویراحمد به یاسوج سفر کرده است.
منبع: ایرنا 

نظرات
آخرین اخبار