کد خبر: 4642
تاریخ انتشار: 26 آبان 1395 - 13:10
با آغاز مذاکرات ترکیه و اسرائیل برای ساخت خط لوله گاز بین دو کشور
مذاکره مقامات رسمی ترکیه و رژیم صهیونیستی در خصوص بررسی جزئیات طرح احداث خط لوله بین دو کشور

فراتاب-سرویس اقتصادی:به گفته منابع دیپلماتیک اسرائیلی، مقامات ترکیه و اسرائیل در هفته گذشته نخستین دور از گفتگوهای کاری خود،  به منظور بررسی دستور کار احداث خط لوله بین دو کشور، را در استانبول برگزار کردند.ما تصمیم گرفته ایم به سرعت گفتگوها بین دو دولت و شرکتهای انرژی خود را به منظور بررسی امکان احداث خط لوله ای که به ما توانایی ارسال گاز میادن فراساحلی اسرائیل به اروپا را از طریق ترکیه را فراهم می نماید، آغاز کنیم".

روزنامه Globes به نقل از وزیر زیر ساخت ملی و منابع آب و انرژی اسرائیل نوشته است، تیم های حرفه ای از ترکیه و اسرائیل هفته گذشته گفتگو هایی در خصوص جزئیات احداث خط لوله بین دو کشور از اسرائیل به ترکیه را آغاز نموده اند. این شرکتهایی اسرائیلی و ترکیه ای درحال گفتگو برای بررسی امکان ساخت خط لوله بین دو کشور به منظور انتقال گاز از میدان لویاتان اسرائیل به ترکیه و سپس صادرات آن به اروپا هستند. برآورد می گردد این میدان که در آبهای مدیترانه و در سواحل اسرائیل قرار دارد دارای 620 میلیارد متر مکعب گاز  باشد..

یووال استینیتز وزیر زیرساخت ملی، انرژی و منابع آب اسرائیل در حاشیه شرکت در بیست و سومین کنگره جهانی انرژی در ماه اکتبر سال جاری میلادی که در استانبول برگزار گردید، با همتای ترک خود دیدار نمود، تا اولین ملاقات در سطح وزیران بین دو کشور پس از 6 سال به منظور عادی سازی روابط برگزار گردد.

 وزیر اسرائیلی پس از ملاقات همتای ترکیه ای خود اعلام نمود که از ماه آینده گفتگو ها بین دو کشور برای ساخت خط لوله آغاز خواهد شد. او در جریان کنفرانس خبری بعد از ملاقات دو جانبه گفت :" ما تصمیم گرفته ایم به سرعت گفتگوها بین دو دولت و شرکتهای انرژی خود را به منظور بررسی امکان احداث خط لوله ای که به ما توانایی ارسال گاز میادن فراساحلی اسرائیل به اروپا را از طریق ترکیه را فراهم می نماید، آغاز کنیم".

منبع:http://aa.com

نظرات
آخرین اخبار