آخرین پایگاه داعش در استان حلب زیر آتش ارتش آزاد | فراتاب
کد خبر: 4631
تاریخ انتشار: 25 آبان 1395 - 02:47
در حالی که ارتش آزاد سوریه امروز با پشتیبانی تانک‌های ترکیه حمله به الباب در شرق حلب را آغاز کردند، ارتش سوریه از حمله خمپاره‌ای جیش الفتح به غرب شهر حلب داد. گفته شده در جریان این حملات که از خمپاره‌هایی حاوی ماده کلر استفاده شد، ده‌ها نفر زخمی شدند.

فراتاب - گروه بین الملل: در حالی که ارتش آزاد سوریه امروز با پشتیبانی تانک‌های ترکیه حمله به الباب در شرق حلب را آغاز کردند، ارتش سوریه از حمله خمپاره‌ای جیش الفتح به غرب شهر حلب داد. گفته شده در جریان این حملات که از خمپاره‌هایی حاوی ماده کلر استفاده شد، ده‌ها نفر زخمی شدند.

روز گذشته ارتش آزاد سوریه با پشتیبانی تانک‌های ترکیه عملیات جدیدی را برای بیرون راندن داعش از آخرین پایگاه خود در استان حلب آغاز کرد منابع میدانی به شبکه اسکای نیوز گفتند: داعش تجهیزات جدیدی را برای بالا بردن سطح آمادگی خود برای درگیری‌های آتی به خدمت گرفته درحالی‌که خانواده‌های اعضا و سرکردگان خود را به سمت شهر رقه برده است. ارتش ترکیه نیز اعلام کرد که در حملات هوایی ۱۵ هدف را در شهر الباب هدف قرار داده است.

ارتش آزاد سوریه با کمک ترکیه طی روزهای گذشته کنترل روستاهای سوسیان، الدانا، عولان، قدیران و حوزان در اطراف شهر الباب را در دست گرفت و به دو کیلومتری شهر الباب رسید. حمله به شهر الباب که آخرین مقر داعش در استان حلب محسوب می‌شود در راستای عملیات «سپر فرات» است که باهدف پاک‌سازی مرزهای سوریه و ترکیه از وجود داعش صورت می‌گیرد. ترکیه مدعی است، برای محافظت از مرزهای جنوبی خود از خطر گروه‌های تروریستی به ارتش آزاد سوریه برای آزادی این مناطق کمک می‌کند.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی سوریه  با انتشار بیانیه فرماندهی کل ارتش سوریه اعلام کرد: گروه‌های تروریستی مجتمع در جیش الفتح در محله‌های شرق حلب، منطقه «النیرب» در غرب این استان را با خمپاره‌های حاوی کلر هدف قرار دادند که به زخمی شدن ده‌ها نظامی و غیرنظامی منجر شد. ارتش سوریه بر عزم و اراده خود برای ادامه جنگ و پاک‌سازی محله‌های شرق حلب از وجود تروریست‌هایی که از ساکنان به‌عنوان گروگان و سپر انسانی استفاده می‌کنند، تأکید کرد. در این بیانیه آمده است: این اقدام تروریست‌ها پس از پیشروی‌های ارتش سوریه در جنوب و غرب حلب و شکست تمامی تلاش‌های تروریست‌ها برای شکستن محاصره افراد مسلح در شرق حلب صورت گرفته است.

به گفته رسانه‌ها روز یکشنبه نیز درنتیجه حمله مخالفان با گازهای سمی به نزدیکی فرودگاه حلب تعدادی از نظامیان ارتش سوریه دچار حالت خفگی شدند. پس از پیشروی ارتش سوریه در مناطق غرب حلب و بازپس‌گیری منطقه «ضاحیه الاسد» و روستای «منیان» درگیری‌ها به محله «کرم الطراب» در غرب فرودگاه حلب کشیده شده است. وزارت دفاع روسیه روز جمعه از سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی خواسته بود کارشناسانی را برای بررسی استفاده از سلاح شیمیایی دریکی از محله‌های حلب به سوریه بفرستد. مخالفان سوریه از مدت‌ها پیش حملاتی را به مقرهای ارتش سوریه در غرب حلب آغاز کرده بودند اما تلاش آن‌ها برای شکستن محاصره شرق حلب ناکام ماند.

همچنین امروز نیروهای سوری موفق شدند کنترل کامل «خربه خان الشیح» و شماری از ساختمان‌های نیروی هوایی واقع در این منطقه و «المدجنه الشرقیه» در حومه دمشق را به دست‌گیرند. ارتش سوریه با این عملیات موفق شد محاصره گروه‌های معارض مسلح در شهرک خان الشیح را تقویت کند. یک منبع نظامی نیز در این زمینه گزارش داد که یگان‌های مهندسی ارتش سوریه در حال پاک‌سازی این منطقه و خنثی‌سازی بسته‌های انفجاری و مین‌هایی هستند که تروریست‌ها کار گذاشته‌اند. منابع خبری سوری نیز گزارش دادند که ارتش این کشور موفق شده است تونل‌های متعلق به تروریست‌ها واقع در خان الشیح را شناسایی و منهدم کند.

 

بازنشر این مطلب با ذکر منبع فراتاب بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار