کد خبر: 4622
تاریخ انتشار: 24 آبان 1395 - 09:04
همزمان با اعلام آزادی شهر تاریخی نمرود در ادامه عملیات آزادسازی استان نینوا روز گذشته فرماندهی عملیات بغداد از وقوع پنج انفجار تروریستی در شمال و شرق این شهر خبر داد...

فراتاب - گروه بین الملل: همزمان با اعلام آزادی شهر تاریخی نمرود در ادامه عملیات آزادسازی استان نینوا روز گذشته فرماندهی عملیات بغداد از وقوع پنج انفجار تروریستی در شمال و شرق این شهر خبر داد.

به گزارش شبکه سومریه نیوز عراق، فرماندهی عملیات بغداد در بیانیه‌ای اعلام کرد، در اثر پنج انفجار در شمال و شرق بغداد تاکنون دو تن کشته و ۱۸ تن زخمی شدند. «سعد معن»، سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد گفت:‌ «انفجار یک بمب که در خیابانی در شهرک صدر در شرق بغداد کار گذاشته‌شده بود به زخمی شدن سه غیرنظامی منتهی شد.» معن افزود: «یک بمب دیگر نیز در داخل یک مینی‌بوس کار گذاشته‌شده بود که در مسیر محمد القاسم در شرق بغداد منفجر شد که به کشته شدن یک‌تن و زخمی شدن دو تن دیگر انجامید. بمب دیگر نیز در داخل یک اتوبوس در منطقه الشعب در شمال بغداد کار گذاشته‌شده بود که به زخمی شدن چهار تن انجامید.» فرماندهی عملیات بغداد همچنین از کشته شدن یک‌تن و زخمی شدن چهار تن دیگر بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در منطقه العبیدی در شرق بغداد خبر داد.

بنا بر اعلام فرماندهی عملیات بغداد، این خودرو در خیابانی در منطقه العبیدی پارک شده بود. این فرماندهی افزود: «نیروهای امنیتی تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده‌اند.» درعین‌حال فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد:‌ «در انفجاری دیگر در شرق بغداد یک هیئت زائران اربعین هدف قرارگرفته شد که طی آن پنج‌تن زخمی شدند.» سعد معن اظهار داشت: «بمبی در نزدیکی موکب زائران در مسیر قناة الجیش در شرق بغداد منفجر شد که پنج زخمی بر جای گذاشت.» این در حالی است که داعش مسئولیت انفجار منطقه العبیدی را برعهده گرفت. نیروهای امنیتی بلافاصله در محل‌های انفجار حاضرشده و منطقه را در محاصره امنیتی خود قرار دادند. بغداد تقریباً به‌طور روزانه شاهد حملات تروریستی است که نیروهای امنیتی و شهروندان را هدف قرار می‌دهد.

شبکه خبری سومریه نیوز همچنین دیروز اعلام کرد یگان‌های لشکر نهم زرهی ارتش عراق شهر تاریخی نمرود در استان نینوا را آزاد و پرچم عراق را بر فراز ساختمان‌های آن برافراشتند. شهر باستانی نمرود مربوط به دوره تمدن آشوری است که در قرن ۱۳ قبل از میلاد ساخته‌شده است. این شهر در کرانه رود دجله در مسافت ۳۰ کیلومتری جنوب موصل و یکی از اماکن تاریخی است که داعش آن را ویران کرده است. نیروهای عراقی از روز پنجشنبه پیشروی به سمت این شهر تاریخی را آغاز کرده بودند.

 

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار