برنامه‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی در هفته کتاب و کتابخوانی اعلام شدند | فراتاب
کد خبر: 4610
تاریخ انتشار: 22 آبان 1395 - 19:31
به مناسبت هفته کتاب:
برگزاری آیین روز کتاب و کتابخوانی و چند کارگاه و نشست، از جمله برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه ملی است.

فراتاب‌ـ گروه فرهنگ: به گزارش فراتاب به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در حالی از هفته آینده آغاز می‌شود که سازمان اسناد و کتابخانه ملی، برنامه‌های مختلفی را طبق روال سال‌های گذشته در نظر گرفته است.

یکی از برنامه‌های این سازمان برگزاری کارگاه‌های مربوط به حوزه کتاب از جمله «کارگاره واسپاری کتاب، منابع غیرکتابی و نشریات»، «کارگاه فهرست‌نویسی کتاب‌های کودکان و نوجوانان، کتاب‌های عربی و کتاب‌های لاتین و ایران‌شناسی»، «سازماندهی منابع غیرکتابی (برای علاقه‌مندان خارج از سازمان)»، «فناوری‌های مرتبط با مطالعه و پژوهش ویژه افراد با آسیب بینایی» و «آشنایی با گوگل وب مستر» است.

برگزاری نشست‌هایی مانند «مطالعات انجام شده در حوزه ایران‌شناسی»، «آشنایی با فیپای الکترونیکی»، «قرآن، عرفان، برهان در آثار علامه طباطبایی» و «کتابشناسی مسلمانان در روسیه» و نمایشگاه‌هایی نظیر «نمایشگاه در موزه کتاب و میراث مستند سازمان با موضوع محرم و کتاب، اسناد و نسخ خطی و نفایس»، «نمایشگاه انتشارات سازمان از آبان سال 1394 تا آبان سال 1395» و «نمایشگاه سیر تاریخی کتابخانه ملی» از دیگر برنامه‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی محسوب می‌شود.

در این هفته همچنین آیین بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی با برنامه‌هایی چون «تجلیل از سه چهره برجسته در حوزه کتابداری»، «انتخاب 6 کتابدار برتر و تقدیر از آنها» و «تقدیر از اهداگر برتر، ناشر برتر، عضو برتر و خبرنگار برتر در حوزه کتابخانه ملی» برگزار خواهد شد.

انتشار ویژه‌نامه هفته کتاب، دیدار با کودکان کار و اهدای بسته‌های فرهنگی، عضویت رایگان در روز 24 آبان‌ماه و برگزاری مسابقه کتابخوانی از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی است.

بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 آبان‌ماه تا یکم آذر 1395 برگزار می‌شود.

نظرات
آخرین اخبار