اموالم را خرج جهاد کنید | فراتاب
کد خبر: 461
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1394 - 13:14
وصیت‌نامه بن‌لادن:
بنا بر وصیت اسامه بن‌لادن خانواده او موظف است همه دارایی بن‌لادن، بالغ بر ۲۹ میلیون دلار را در راه جهاد خرج کند. سند این وصیت‌نامه در اختیار رویترز و شبکه تلویزیونی ABC قرار گرفته است.

به گزارش فراتاب،در سال ۲۰۱۱ که نیروی ویژه آمریکا به خانه بن‌لادن در ابیت‌آباد پاکستان حمله کرد و او را کشت، اسناد و مدارک زیادی به دست آمده است که برخی از آن‌ها به تدریج رو شده‌اند.

روز سه‌شنبه (اول مارس) وصیت‌نامه بن‌لادن در اختیار رسانه‌های جمعی قرار گرفت. در این سند که به نظر می‌رسد در اواخر دهه ۹۰ نوشته شده باشد، بن‌لادن خواسته است که تکلیف ۲۹ میلیون دلاری را که در سودان ذخیره کرده، روشن کند.

او هم‌چنین در این وصیت‌نامه بخشی از دارایی‌اش را برای افراد مورداعتماد، مادر، یکی از پسرهایش و یک عمه و یک عموی خود گذاشته است. بن‌لادن در اوایل دهه ۹۰ در سودان که آن‌زمان تحت کنترل‌اسلام‌گرایان بود به عنوان مهمان رسمی زندگی‌می‌کرد.

در سال ۱۹۹۶ دولت خرطوم تحت فشار آمریکا او را بیرون کرد و بن‌لادن راهی افغانستان شد. پس از حملات یازده سپتامبر او به مهم‌ترین چهره تروریستی جهان تحت تعقیب قرار گرفت.

از اسنادی که از محل سکونت او به دست آمده چنین برمی‌آید که اعضای شبکه تروریستی القاعده هر روز از حضور جاسوسان در صفوف خود و هم‌چنین از هواپیماهای بی‌سرنشین پهپاد و فرستنده‌های مخفی هراس بیشتری احساس می‌کردند.

برای نمونه بن‌لادن به یکی از یارانش که در ازای آزادی یک گروگان پول گرفته بود دستور می‌دهد که چمدان حاوی پول را به سرعت نابود کند.

اسامه بن‌لادن هم‌چنین به رابطان خود گفته بود که خانه‌اش را تنها در روزهای ابری ترک کنند تا کمتر دیده شوند.

 

 

 

 

نظرات
آخرین اخبار