نیروهای عراقی وارد منطقه «التحریر» در موصل شدند | فراتاب
کد خبر: 4603
تاریخ انتشار: 22 آبان 1395 - 18:44
باوجوداینکه تروریست‌های داعش در موصل مقاومت سرسختانه‌ای از خود نشان می‌دهند، روز گذشته نیروهای عراقی توانستند منطقه التحریر در شمال شرق این شهر را آزاد کنند. این دهمین محله‌ای است که با تلاش عراقی‌ها در حال خروج از سیطره داعش است.

فراتاب - بین الملل: به گزارش فراتاب به نقل از روزنامه حمایت باوجوداینکه تروریست‌های داعش در موصل مقاومت سرسختانه‌ای از خود نشان می‌دهند، روز گذشته نیروهای عراقی توانستند منطقه التحریر در شمال شرق این شهر را آزاد کنند. این دهمین محله‌ای است که با تلاش عراقی‌ها در حال خروج از سیطره داعش است.

نیروهای عراقی ظهر دیروز وارد منطقه «التحریر» در شمال شرق موصل شدند و به گفته منابع میدانی، جنگ خیابانی با تروریست‌های داعش در این منطقه جریان دارد. همزمان «معن سعدی» فرمانده نیروهای ویژه دومِ یگان ضد تروریسم عراق از تسلط نیروهای عراقی بر دوسوم محله «الاربیجیة» و نیمی از محله «القادسیه» خبر داد. این نیروها همچنین در این منطقه 17 تروریست داعشی را پیش از ظهر دیروز از پا درآوردند. عملیات آزادسازی موصل که چند روزی با وقفه مواجه شده بود روز جمعه دوباره از سر گرفته شد و نیروهای عراقی توانستند وارد مناطق «القادسیه» و البکر شوند. همچنین درگیری‌های شدیدی میان دو طرف در ورودی‌های محله البکر در شرق موصل رخ داد. این درگیری‌های نگرانی را درباره وضعیت ساکنان این محله‌ها افزایش داده است به‌ویژه اینکه هنوز امکانات و فرصتی برای خروج آن‌ها فراهم نشده است. به گفته مسئولان ارتش عراق، نیروهای دولتی وارد جنگ خیابانی با داعش در این محله‌ها شده‌اند و به‌رغم مقاومت شدید داعش همچنان برای رسیدن به مرکز شهر تلاش می‌کنند.

فرماندهان عراقی می‌گویند، این درگیری‌ها شدیدترین درگیری‌ها از آغاز عملیات آزادی شهر موصل محسوب می‌شود. حضور تعداد زیادی از غیرنظامیان در شهر موصل و تک‌تیراندازها و بمب‌هایی که داعش در مسیرها کار گذاشته است روند پیشروی به سمت مرکز و ساحل غربی شهر را با مشکل مواجه کرده است. نیروهای مبارزه با تروریسم عراق که برای جنگ خیابانی آموزش‌دیده‌اند حملاتی را نیز به منطقه الاربجیه در شرق موصل آغاز کرده‌ و کنترل برخی ساختمان‌های این منطقه را در دست گرفته‌اند. آن‌ها قرار است به‌زودی عملیات آزادی محله کرکوکلی را نیز از سر بگیرند. اما در حومه شهر موصل نیز درگیری‌هایی به‌ویژه در محور جنوبی در جریان است. نیروهای عراقی در محور جنوبی به پیشروی‌هایی دست‌یافته و توانستند روستاهای العباس و النجفیه در جنوب شرق موصل را در دست بگیرند و خود را هرچه بیشتر به شهر نزدیک کنند. همزمان با پیشروی نیروهای عراقی به داخل شهر موصل، وزارت دفاع عراق از کشته شدن «خالد المیتویتی»، مسئول جدید عملیات نظامی داعش خبر داد. پیشتر «ابی عائشه الببلاوی»، مسئول سابق عملیات داعش در محله الانتصار موصل کشته‌شده بود. این محله هم‌اکنون توسط پلیس استان نینوا اداره می‌شود.

 

نظرات
آخرین اخبار