کد خبر: 4593
تاریخ انتشار: 22 آبان 1395 - 01:55
روز گذشته در حالی یک انفجار تروریستی در نزدیکی کنسولگری آلمان در شهر مزار شریف افغانستان، 7 کشته و بیش از یکصد و ده زخمی برجا گذاشت که طالبان مسئولیت این حمله را برعهده‌گرفته است. طالبان اعلام کرده این حمله در پاسخ به حملات هفته گذشته ناتو به شهر قندوز ان

فراتاب - بین الملل: روز گذشته در حالی یک انفجار تروریستی در نزدیکی کنسولگری آلمان در شهر مزار شریف افغانستان، 7 کشته و بیش از یکصد و ده زخمی برجا گذاشت که طالبان مسئولیت این حمله را برعهده‌گرفت. طالبان همچنین اعلام کرده این حمله در پاسخ به حملات هفته گذشته ناتو به شهر قندوز انجام شده است.

دیروز انفجار بمب نزدیک کنسولگری آلمان در مزار شریف 122 کشته و زخمی برجا گذاشت. این انفجار تاکنون 7 کشته و 115 زخمی برجای گذاشته است. رسانه‌های افغانستان روز گذشته اعلام کردند سفیر این کشور در تاجیکستان ازجمله افرادی است که در دو انفجار نزدیک کنسولگری آلمان در شهر مزار شریف زخمی شد. بنا بر اعلام خبرگزاری پژواک افغانستان، سفیر افغانستان در تاجیکستان ازجمله مجروحان حمله انتحاری پنج‌شنبه‌شب در نزدیکی کنسولگری آلمان در استان بلخ است. به گزارش رویترز، یک منبع در وزارت خارجه آلمان می‌گوید نشست فوق‌العاده ستاد بحران برای بررسی انفجار نزدیک کنسولگری این کشور در مزار شریف افغانستان برگزار می‌شود. سخنگوی ناتو اعلام کرد این حمله احتمالاً توسط دو خودروی بمب‌گذاری‌شده انجام‌گرفته است. در این حمله بخش‌هایی از ساختمان کنسولگری به‌شدت تخریب‌شده است. پلیس افغانستان اعلام کرد همه کارمندان کنسولگری آلمان در مزار شریف در سلامت کامل به سر می‌برند. این در حالی است که خبرگزاری آوای افغانستان گزارش داد، مهاجمین مسلح خودرو بمب‌گذاری‌شده را در مقابل دیوار کنسولگری آلمان در مزار شریف منفجر کردند که منجر به کشته شدن 4 نفر و زخمی شدن 115 نفر دیگر شد.

«سید کمال سادات»، فرمانده پلیس استان بلخ با تأیید این خبر گفت: «این حمله با انفجار یک خودرو حاوی مواد انفجاری انجام‌شده است. همچنین فیض مسئول بیمارستان مزار شریف اعلام کرد وضعیت برخی از زخمی‌ها وخیم است.» گفته می‌شود که سه مأمور پلیس در این حادثه زخمی شده‌اند و سایر قربانیان افراد غیرنظامی بوده‌اند. این منطقه هم‌اکنون توسط نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای نظامی آلمانی مسدود است. آلمان حدود یک هزار نیرو در افغانستان دارد که بیشتر آن‌ها در اردوگاه مارمل استان بلخ فعال هستند. «ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی گروه طالبان به رسانه‌ها گفته است که این حمله به‌تلافی حملات هوایی هفته گذشته هواپیماهای ناتو به شهر قندوز، انجام‌شده است. این در حالی است که روز چهارشنبه گذشته گروه طالبان در واکنش به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خطاب به وی اعلام کرده بود که آمریکا باید سیاستی اتخاذ کند که در آن از بین بردن استقلال و حاکمیت کشورهای دیگر جایی نداشته باشد.

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار