پکن به دنبال فرصت های بیشتر سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران است | فراتاب
کد خبر: 4568
تاریخ انتشار: 18 آبان 1395 - 20:54
مدیر بخش خاورمیانه و آفریقای شرکت ملی نفت چین گفت: کشور متبوعش به دنبال فرصت های بیشتر در صنعت نفت و گاز ایران است و برای مشارکت در توسعه این صنعت آمادگی دارد .

فراتاب: به نقل از شرکت ملی نفت ایران،« ژو ژان تینگ »در حاشیه امضای توافقنامه طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی، سابقه همکاری بلند مدت ایران و شرکت ملی نفت چین (CNPC) را یادآور شد و گفت: این شرکت از گذشته، همکاری های خوبی با ایران برای توسعه نفت و گاز داشته است.
وی افزود: شرکت ملی نفت چین در زمان سختی ها کنار ایران قرار گرفت و از سال 1990 این شرکت در ایران حاضر شد و پروژه هایی را برای ایران به انجام رسانده است.
« تینگ » توان این شرکت را در اجرای پروژه های نفت و گاز خاطرنشان کرد و گفت: آماده ایم برای توسعه صنعت نفت و گاز ایران در همه بخش ها مشارکت داشته باشیم .

 نخستین توافق‌نامه نفتی بین المللی (موافقتنامه اصولی) پس از اجرا شدن برجام با یک کنسرسیوم بین المللی به رهبری توتال فرانسه امضا شد.
توافق‌نامه اصولی توسعه فاز 11 پارس جنوبی صبح امروز (سه‌شنبه) میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین (سی.ان.پی سی) و پترو پارس ایران، با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت، علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت، «استفان میشل» مدیر توتال در خاورمیانه و شمال آفریقا و «ژو ژان تینگ» مدیر شرکت ملی نفت چین در خاورمیانه امضا شد. قرارداد نهایی در اوایل سال 2017 امضا خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظرات
آخرین اخبار