کد خبر: 4528
تاریخ انتشار: 17 آبان 1395 - 10:27
کردها از جنگ رقه بدون حضور ترکیه خبر دادند
نیروهای دمکراتیک سوریه(SDF) از آغاز عملیات 'خشم فرات' برای آزادسازی شهر رقه خبر دادند که در این عملیات هیچ نقشی به ترکیه یا شورشیان مورد حمایت ترکیه داده نمی شود

فراتاب گروه بین الملل،"نیروهای دموکراتیک سوریه" که ائتلافی از نیروهای کرد و عرب مورد حمایت امریکا است، در بیانیه ای از آغاز عملیات خشم فرات از شامگاه شنبه برای تصرف شهر رقه، پایگاه اصلی گروه تروریستی داعش در این کشور خبر دادند. جیهان شیخ احمد‌ سخنگوی نیروهای دمواتیک سوریه دراین کنفرانس خبری در شهر عین عیسی گفت که هدف از این عملیات ، بیرون راندن داعش از رقه است.

در این بیانیه آمده که اتاق عملیاتی برای هماهنگی میان نیروهای شرکت کننده در جبهه های نبرد تشکیل شده است و اعلام کردند: به همه نیروهای دمکراتیک، ملت های منطقه و ملت بزرگ سوریه و اهالی رقه اطمینان می دهیم که عملیات خشم فرات با قدرت تا محاصره و سپس سرنگونی پایتخت تروریسم جهانی ادامه یابد و در این نبرد سرنوشت ساز مانند نبرد کوبانی، تل ابیض، حسکه الهول، الشدادی و منبج پیروز خواهیم شد.

آن ها تاکید کردند که رقه با دستان فرزندان عرب، کُرد و ترکمان عضو نیروهای دمکراتیک و با مشارکت فعال یگان های مدافع خلق(ypg) یگان های مدافع زنان(ypj) و با هماهنگی ائتلاف بین المللی آزاد خواهد شد.

هم چنین آن ها تاکید کردند که این نیروها به صورت قطعی با ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا به توافق رسیدند که در عملیات بازپس‌گیری رَقه هیچ نقشی به ترکیه یا شورشیان مورد حمایت ترکیه داده نشود. ترکیه در چند ماه گذشته عملیاتی را با عنوان سپر فرات در شمال سوریه با کمک نیروهای وابسته به خود آغاز نمود که به اعتقاد بسیاری از تحلیل گران هدف اصلی از این عملیات نه نبرد با داعش بلکه مبارزه با پیشروی کردها برای متصل نمودن مناطق تحت نفوذشان در سوریه است.
   نیروهای دموکراتیک سوریه در دو سال گذشته موفق شده اند مناطقی را در شمال رقه به تصرف خود در آورند و در حال حاضر آنها در حدود ۵۰ کیلومتری این شهر مستقر هستند.داعش از سال 2014 توانست این شهر را به کنترل خود درآورد که به عنوان پایتخت خلافت خود خوانده این گروه سوریه به شمار میرود. پس از پیشروی ها نیروهای عراقی برای بیرون راندن داعش از موصل ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا علیه داعش بدنبال محاصره و آزادسازی مناطق تحت سلطه این گروه در سوریه با کمک نیروهای محلی است.

 

نظرات
آخرین اخبار