کد خبر: 4514
تاریخ انتشار: 15 آبان 1395 - 23:59
نشریه معتبر فارین پالیسی در گزارشی از صلاح الدین دمیرتاش با عنوان اوبامای کردها یاد کرده است که توسط دادستان نزدیک به اردوغان به زندان افتاده است

فراتاب - گروه بین الملل: مجله اینترنتی و معتبر فارین پالیسی در گزارشی به رویدادهای اخیر ترکیه و بازداشت 11 نماینده از سومین حزب بزرگ پارلمان ترکیه پرداخته است و با انتشار تصویری از صلاح الدین دمیرتاش چنین تیتر زده است: اوبامای کردها در زندان ترکیه. دیوید کنر در این گزارش تحلیلی به مواضع و انتقادهای جدی دمیرتاش طی سالهای اخیر علیه اردوغان اشاره کرده است و نوشته است دمیرتاش به سان یک رهبر سیاسی کرد و قدرتمند و یک سخنور توانا همواره با نطق هایش عرصه را بر رئیس جمهوری ترکیه تنگ می کرده است.

فارین پالیسی سپس به مصاحبه ماه قبل دمیرتاش با این نشریه اشاره کرده است، که در آن این رهبر حزب دموکراتیک خلق ها پیش بینی کرده بود که ماه بعد یا دو ماه بعد خود او و دیگر اعضای حزب بازداشت شوند. 

این نشریه سپس به انتخابات پارلمانی ترکیه اشاره کرده است که در آن دمیرتاش با رهبری حزبش موفق به کسب 13 درصد آرا شده است که یک پیروزی تاریخی و بی نظیر برای کردها بوده است. 

فارین پالیسی ادامه داده است:  دمیرتاش یکی از بزرگترین و موثرترین منتقدین سیاست های یکجانبه گرایانه اردوغان در سالهایی اخیر بوده است و در عین حال آماده گفت و گو و میانجی برای صلح بین دولت ترکیه و پ.ک.ک بوده است که در عین حال از لزوم گرفتن حق خودمختاری کردها در ترکیه سخن رانده است.

همچنین این نشریه افزوده است: دمیرتاش سعی وافری داشته که حزبش تنها یک حزب متعلق به کردها نباشد و برعکس حامی تمامی اقلیت ها و افراد مورد تبعیض و دگراندیشان در ترکیه باشد و در این راستا با ترکهای لیبرال ارتباطات نزدیکی داشته است و همچنین با اوپوریسیون چپ نیز یک جنبش اجتماعی مخالف اردوغان ایجاد کرده است.

 

 

نظرات
آخرین اخبار