امریکا اعلام کرد دستگیری اعضای HDP تاثیری بر روابطش با ترکیه ندارد | فراتاب
کد خبر: 4504
تاریخ انتشار: 16 آبان 1395 - 13:10
دیلی صباح:
دیلی صباح ساعتی پیش طی گزارشی اعلام کرد، مقامات امریکایی گفتند دستگیری اعضای HDP تاثیری بر روابط ترکیه و امریکا نخواهد داشت.

فراتاب- گروه بین الملل: دیلی صباح ساعتی پیش طی گزارشی اعلام کرد، مقامات امریکایی گفتند دستگیری اعضای HDP تاثیری بر روابط ترکیه و امریکا نخواهد داشت.


دیلی صباح نوشت: در حالی که ابراز نگرانی ها از تحولات اخیر در ترکیه صورت می گرفت، امریکا روز جمعه اعلام کرد که حمایت قوی تری از همه متحدانش و دموکراسی آن کشورها انجام خواهد داد.
جان کربی سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت ما دموکراسی در ترکیه و دستگیری تعدادی از رهبران و سران مخالف حزب HDP را در ارتباط با عضویت آنکارا در ناتو نمی بینیم.
او گفت: " بله، یکی از اصول قطعی ناتو حرکت در مسیر ایده آل های دموکراسی است و ترکیه هنوز دارای سیستم دموکراتیک بوده و یکی از اعضای این پیمان است".
این یادداشت کربی ساعتی پس از دستگیری یوکسکداق و دمیرتاش و 13 عضو دیگر در روز جمعه به منظور پاسخگویی در بررسی های ضد تروریسم منتشر شد. جان کربی گفت: " ما به حمایت دوست و متحد خود ترکیه در این مبارزه علیه PKK ادامه خواهیم داد".
او با اشاره به مسئولیت ترکیه درخصوص کودتای عقیم این کشور اذعان داشت امریکا تأئید می کند که "آنکارا حقوقی دارد و باید مسئولیت وی برای تلاش در راستای ریشه کن کردن و برخورد با عوامل کودتا را تصدیق نمود. تصور کنید چه عکس العملی در برابر این اتفاق رخ می دهد ؟"
منبع: دیلی صباح

نظرات
آخرین اخبار