کد خبر: 450
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1394 - 13:59
کاهش 50 درصدی هزینه اجاره دکل حفاری چاه های نفتی
معاون وزیر نفت با بیان اینکه هزینه های جهانی توسعه صنعت نفت پس از افت قیمت ها، کاهش یافته است، گفت: قیمت ١٦٠ هزار دلاری اجاره روزانه دکل در سال های پیش، هم اکنون به واسطه کاهش هزینه های جهانی و رفع تحریم های ایران، به روزانه 80 هزار دلار کاهش یافته است.

به گزارش فراتاب و به نقل از ایرنا، رکن الدین جوادی در دومین جلسه هم اندیشی مدیران شرکت ملی نفت ایران افزود: در زمان تحریم ها هزینه های زیادی برای خرید مکرر، خرید از واسطه و تبدیل ارز پرداخت کردیم؛ اما با تثبیت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) این هزینه ها کاهش می یابد.در زمان تحریم ها هزینه های زیادی برای خرید مکرر، خرید از واسطه و تبدیل ارز پرداخت کردیم؛ اما با تثبیت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) این هزینه ها کاهش می یابد.
معاون وزیر نفت اضافه کرد: در این شرایط، ما مسئولیم در مورد هزینه ها حساس و دقیق باشیم تا به قیمت واقعی برای توسعه صنعت نفت برسیم.
وی با بیان اینکه پس از برجام با مراجعه و اشتیاق بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در کشور مواجه شدیم، ادامه داد: اگر خوب عمل کنیم، بسیاری از این سرمایه گذاری ها تحقق می یابد.
جوادی گفت: بر اساس برنامه ای که تعریف شده است، اگر 10 درصد بهره وری خود را بالا ببریم، 2 میلیارد و500 میلیون دلار به درآمدهایمان افزوده می شود که برای توسعه کشور رقمی قابل توجه و حیاتی است.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، تأمین منابع برای طرح های توسعه‎ای و نگهداشت را یکی از مهم‎ترین اولویت های شرکت ملی نفت اعلام کرد و گفت: شرکت های عملیاتی و توسعه ای باید در این راه تمرکز و وقت بیشتری صرف کنند، زیرا ناگزیریم با توجه به افق درآمدی، تأمین منابع را به عنوان شرط اول برای بقا و پویایی سیستم در نظر بگیریم.
وی بند «ق» تبصره ٢ بودجه پارسال و ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر را از جمله ظرفیت های قانونی مناسب برای تامین منابع مالی مورد نیاز در برخی طرح های توسعه ای عنوان کرد و افزود: عملیاتی کردن این ظرفیت ها در گروی کار سنگین و پیوسته است.
به گزارش ایرنا، توسعه بسیاری از این میدان های نفت وگاز در دوران تحریم به دلیل کمبود منابع مالی، متوقف شده و یا اینکه به کندی پیش می رود؛اما با توجه به رفع تحریم ها و دسترسی آزاد به منابع مالی بلوکه شده، پیش بینی می شود که شاهد ورود دکل های جدید ملکی و اجاره ای به کشور و تسریع در اجرای طرح های توسعه این میدان ها باشیم.

نظرات
آخرین اخبار