کد خبر: 449
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1394 - 16:59
خود را تحریم نخواهیم کرد
معاون وزیر نفت ایران به شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گفت: ما خودمان را دوباره تحریم نمی کنیم. 'امیر حسین زمانی نیا' همچنین ابراز اطمینان کرد که ایران می تواند سالانه 40 تا 45 میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کند.

به گزارش فراتاب 'فردریک پلیتگن' خبرنگار سی.ان.ان که در تهران به سر می برد درجریان پوشش اخبار مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، مصاحبه ای با معاون وزیر نفت ایران در ارتباط با وضعیت تولید نفت و سرمایه گذاری های خارجی انجام داد.پس از بیرون آمدن از تحریم ها، با گفتن اینکه ما تولید (نفت) خود را افزایش نمی دهیم، دوباره خودمان را تحریم نمی کنیم.
زمانی نیا به سی.ان.ان گفت: ما پس از بیرون آمدن از تحریم ها، با گفتن اینکه ما تولید (نفت) خود را افزایش نمی دهیم، دوباره خودمان را تحریم نمی کنیم.
وی افزود: چرا که ایده کلی تحریم ها برای محدود کردن تولیدات ما و تامین ذخیره بازار بین المللی (نفت) بود، ما قرار نیست داوطلبانه این تحریم را به خودمان تحمیل کنیم.
معاون وزیر نفت ایران در پاسخ به این پرسش که ایران مصمم به رسیدن به هدف افزایش تولید یک میلیون بشکه نفت است، گفت: ما مصمم به رساندن تولید نفت خود به سطح قبل از تحریم ها هستیم و آنگاه می توانیم در مورد راهبردهای آینده تصمیم گیری نماییم.
سی.ان.ان دربخشی ا زاین مصاحبه از معاون وزیرنفت ایران پرسید: به چه میزان سرمایه گذاری خارجی برای زیرساخت های بخش نفت و گاز خود نیازمند هستید؟
زمانی نیا درپاسخ گفت: بازار ایران و صنعت نفت ایران بسیار جذاب است، هزینه تولید (نفت) پایین است و پشینه و جایگاه مهندسی در ایران بسیار خوب است و مهندسان سطح بالا از دانشگاه های ایران فارغ التحصیل شده اند.
معاون وزیر نفت ایران افزود: منابع انسانی عالی در منطقه داریم و شکی نداریم که قادریم حداقل، سالانه بین 40 تا 45میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کنیم.

منبع :ایرنا

نظرات
آخرین اخبار