کد خبر: 446
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1394 - 15:29
تلاش برای بازپس گیری گری سپی
در حمله داعش به گری سپی (تل ابیض) 100 تن از جمله 70 عضو داعش کشته شدند، این حمله توسط هسته خاموش این گروه در داخل شهر صورت گرفته است.

به گزارش فراتاب،به نقل از سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه بنابر اطلاعاتی که منابع این سازمان در رقه پایتخت داعش در سوریه به دست آورده اند، داعش از یک ماه قبل برای انجام حمله روز شنبه در شهر گری  سپی و مناطق اطراف آن برنامه ریزی کرده و این حمله توسط عناصر داعش که یک ماه قبل وارد این شهر شده بودند، صورت گرفته است.

بر اساس گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر، تعداد زیادی از نیروهای داعش که سن بیشتر آنها کمتر از 18 سال بوده ماهها قبل آموزش لازم را در کمپ های داعش و قبل از ورود به شهر گری سپی دریافت کرده بودند. همچنین تعداد دیگری از نیروهای داعش با پوشیدن لباس های نیروهای امنیتی وابسته به اداره خودگردانی گری سپی توانسته بودند وارد این شهر شوند.

این حمله از بامداد روز شنبه شروع شد و تا روز یک شنبه ادامه داشت. بر اساس گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه، نیروهای کرد توانسته اند با دفع حمله به شهر گری سپی (تل ابیض) کنترل شهرهای سلوک، همام الترکمن، عین الاروس و روستای نص تل را در نزدیکی مرز ترکیه به دست بگیرند.

در این درگیری شدید 70 عضو گروه تروریستی داعش کشته شدند و 20 تن از نیروهای کُرد و 10 شهروند نیز جان خود را از دست دادند. نیروهای کرد گفته اند برخی از نیروهای داعش از مرز ترکیه وارد شهر تل ابیض شده اند.

شهر مرزی گری سپی در تاریخ 26 خرداد بدست نیروهای کُرد افتاد و یکی از جدی‌ترین شکست‌های داعش در سوریه به حساب می آید. اینشهر‌دارای موقعیت راهبردی خاصی برای داعش بود، چرا‌که از طریق این مرز امکان انتقال تجهیزات و تدارکات و نیز ورود و خروج نیروها برای داعش از طریق خاک ترکیه مهیا می‌شد هم چنین مرز‌ گری سپی نزدیک‌ترین و راهبردی‌ترین مسیر به رقه، یعنی پایتخت داعش، برای دسترسی به خارج، به‌ویژه کشور ترکیه، محسوب می‌شد.

نظرات
آخرین اخبار