2 کشته و ۳۷ زخمی درحمله شیمیایی به حلب | فراتاب
کد خبر: 4439
تاریخ انتشار: 11 آبان 1395 - 09:04
۲ کشته و ۳۷ مجروح نتیجه حمله شیمیایی گروه های مسلح به حلب بود

به گزارش فراتاب  به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه از کشته شدن دو نظامی سوری و مجروحیت ۳۷ غیرنظامی در پی حمله شیمیایی گروه های مسلح به حلب خبر داد.

وزارت دفاع روسیه طی بیانیه ای اعلام کرد: در تاریخ یکشنبه ۳۰ اکتبر (نهم آبان) گروه های مسلح از محله «۱۰۷۰ دستگاه» حلب حمله شیمیایی را به منطقه ضاحیه الاسد و الحمدانیه انجام دادند که در پی آن دو نظامی سوری کشته و دست کم ۳۷ غیرنظامی دچار مجروحیت شدند.

پیش از این وزارت امور خارجه روسیه نیز بکارگیری مواد سمی از سوی گروه های مسلح علیه غیرنظامیان در حلب را به شدت محکوم کرده و مجددا جداسازی معارضان سوری از تروریست ها را خواستار شده بود.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه از ثبت ۵۸ مورد نقض آتش بس از سوی گروه های مسلح طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. مرکز روسی هماهنگی آتش بس در سوریه اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۸ مورد نقض آتش بس ثبت شده که ۲۹ مورد در حلب، ۱۸ مورد در دمشق، ۲ مورد در حماه، ۵ مورد در لاذقیه و ۴ مورد نیز در درعا روی داده است.

بر اساس این گزارش، گروه های مسلح که پیش از این به آتش بس اعلام پایبندی کرده بودند شماری از محلات و مواضع ارتش سوری در استان های دمشق، حلب، درعا، حماه و لاذقیه را با سلاح های گرم خمپاره و موشک انداز دست ساز مورد هدف قرار دادند.

در همین حال طی ۲۴ ساعت گذشته با نمایندگان ۵ منطقه شامل ۳ منطقه در لاذقیه و ۲ منطقه در حماه توافق آشتی امضا گردید و شمار مناطق ملحق به این روند به ۸۷۳ منطقه افزایش یافت.

همچنین مذاکرات با گروه های مسلح در استان های دمشق، حلب، حمص، حماه و القنیطره برای پیوستن به آتش بس ادامه دارد.

منبع: مهر

نظرات
آخرین اخبار