کد خبر: 4423
تاریخ انتشار: 10 آبان 1395 - 10:23

فراتاب - گروه بین الملل: به گزارش فراتاب به نقل از سفارت ایران در آنکارا ششمین کنگره عادی حزب سعادت در آنکارا برگزار شد در این کنگره آقای تمل کرم الله اوغلو به عنوان رهبر جدید حزب انتخاب و جایگزین آقای مصطفی کامالاک گردید.شورای مشورتی حزب سعادت آقای کرم الله اوغلو را بعنوان تک نامزد رهبری حزب با اجماع معرفی نموده بود.

اقای کامالاک و کرم الله اوغلو در سخنرانی های خود با اشاره به اندیشه ها و آرمان مرحوم اربکان به ضرورت  ایجاد وحدت و همبستگی میان مسلمانان جهان تاکید کردند. ایشان گفتنند ترکیه به جای تلاش و انتظار بیش از 50 ساله برای عضویت در اتحادیه اروپا و شراکت با غرب بایستی به شراکت با کشورهای اسلامی و همکاری با مسلمانان کوشش کند. زیرا راه پیشرفت و ترقی و سعادت ترکیه و مسلمانان در این مسیر است.

رهبران قبلی و فعلی حزب مذکور نسبت به نزدیکی و دوستی ترکیه با رژیم صهیونیستی نیز هشدار داده گفتند اختلاف در میان مسلمانان و قتل عام مسلمانان در عراق،سوریه،یمن و لیبی پروژه و ئوطئه های صهیونیست ها و امپریالیسم است. ایشان همچنین مقامات کشورهای اسلامی را از وابستگی به شرق و غرب برحذر داشتند.

کنکره حزب سعادت در سالن ورزشی آتاتورک در آنکارا برگزار گردید. داخل و بیرون محل برگزاری کنگره مملو از حامیان این حزب بود. از نمایندگان احزاب مختلف ،کشورهای اسلامی  و  سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکار برای حضوردر این مراسم دعوت به عمل آمده بود. 

 

نظرات
آخرین اخبار