تاجران ایران در سرزمین ژرمنها | فراتاب
کد خبر: 442
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1394 - 12:25
هیات تجاری ایران؛ از مونیخ تا برلین
هیات تجاری ایران به سرپرستی رییس اتاق بازرگانی تهران برای همکاری‌های جدید و تقویت روابط اقتصادی، طی روزهای اخیر به آلمان سفر کردند که طی این سفر جلسات و ملاقات‌های متعددی در زمینه‌های مختلف اقتصادی با مسئولان دولتی و خصوصی آلمان داشتند که دو طرف با تاکید

به گزارش فراتاب و به نقل از  ایسنا، پس از توافق هسته‌ای ایران با 1+5، آلمان از شروع همکاری‌های جدید با ایران مانند بسیاری دیگر از کشور‌های اروپایی استقبال کرد و در میان کشور‌های مطرح صنعتی در دنیا اولین هیات بزرگ اقتصادی را در تابستان امسال برای شروع یک روند جدید در روابط دو کشور به ایران فرستاد.در روزهای پایانی بهمن ماه، هیات تجاری به سرپرستی رییس اتاق بازرگانی تهران و حضور بیش از 60 نفر از تجار و فعالان اقتصادی در زمینه‌های کشاورزی، دارویی، پزشکی، صنعتی، خدماتی، پتروشیمی و ... به دو شهر مونیخ و برلین سفر کردند.

 پس از آن هم سفر هیات‌های آلمانی به ایران ادامه داشت به طوری که طی چهار ماه گذشته سه هیات دیگر اقتصادی از این کشور به ایران سفر کردند. اما این بار نوبت به ایران رسید که این روند را ادامه دهد. لذا در روزهای پایانی بهمن ماه، هیات تجاری به سرپرستی رییس اتاق بازرگانی تهران و حضور بیش از 60 نفر از تجار و فعالان اقتصادی در زمینه‌های کشاورزی، دارویی، پزشکی، صنعتی، خدماتی، پتروشیمی و ... به دو شهر مونیخ و برلین سفر کردند.

 به نقل از  خبرنگار اعزامی ایسنا به آلمان، در این سفر شش روزه جلسات و نشست‌های متعددی بین هیات ایرانی با مسئولان اقتصادی آلمان از جمله وزیر اقتصاد ایالت باواریا، شهردار مونیخ، مدیر فروش و مسئولان بازریابی شرکت "مان"، رییس اتاق بازرگانی بایرن، وزیر بهداشت و درمان باواریا، مدیر عامل فرودگاه مونیخ، مدیران شرکت "لینده" و همین طور علی ماجدی - سفیر ایران در آلمان - برگزار شد.

 وزیر اقتصاد باواریا میزبان هیات تجاری ایران

 26 بهمن آغاز جلسات و ملاقات‌های دو طرف بود؛ در این روز خانه اقتصاد آلمان و وزیر اقتصاد ایالت باواریا میزبان هیات ایرانی بود.

 در این دیدار مسعود خوانساری - رییس اتاق بازرگانی تهران - به پیشینه طولانی روابط اقتصادی ایران و آلمان پرداخت و به تجربه مثبت ایرانی‌ها از صنایع آلمانی اشاره کرد.

 خوانساری عنوان کرد که حجم روابط اقتصادی ایران و آلمان از گذشته بالا بوده اما متاسفانه به دلیل تحریم‌، این حجم از روابط به دو سوم کاهش پیدا کرده است؛ اتفاقی که باعث شد دو طرف از آن متضرر شود.

 وی همچنین گفت که اقتصاد ایران در زمان تحریم‌ها تا حدودی کند شد اما خوشبختانه زیربناها ساخته شده و تولید استحکام خوبی پیدا کرده است اما مشکل فعلی ما مسئله سرمایه و تامین مالی است.

 دیدار هیات تجاری ایران با وزیر اقتصاد باواریا

 به گفته رییس اتاق تهران، امروز با توجه به نیروی جوان، امنیت و ذخایر عظیم نفت و گازی که در ایران وجود دارد فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری بین ایران و آلمان به وجود آمده است. امروز دوره اینکه بخواهیم صرفا کالایی را بخریم یا بفروشیم گذشته است و با توجه به پایین آمدن رشد اقتصادی در اروپا و ظرفیت‌های بالای ایران، امکان سرمایه گذاری وجود دارد.

 خوانساری همچنین به سفر اخیر رییس جمهور ایران به ایتالیا و فرانسه اشاره کرد و گفت که طی این سفر قراردادهایی در زمینه خودرو، هواپیما، پتروشیمی، معدن و نظایر آن با ایتالیا و فرانسه بسته شده و آلمانی‌ها نیز می توانند در این زمینه‌ها فعال‌تر باشند. البته باید توجه داشت که اگر فرانسه توانست 118 هواپیما به ایران بفروشد به این دلیل بود که فاینانس آن را خودش تامین کرده است.

 وی بر این موضوع نیز تاکید کرد که شرکت‌های متوسط ما نیاز به تامین سرمایه دارند. اگر مساله فاینانس و همچنین بیمه حل شود، زمینه های زیادی برای سرمایه گذاری بین ایران و آلمان وجود دارد.

 آمادگی افزایش 5 درصدی صادرات آلمان به ایران

 در این سفر تجاری نیز الیزه ایگنر - وزیر اقتصاد ایالت باواریا – خطاب به هیات تجاری ایران اظهار کرد که پس از لغو تحریم ها برای گسترش روابط به سوی ایران دست دراز کردیم و ایران هم با آغوش باز از ما استقبال کرد.

 به گفته ایگنر، انجمن اقتصاد بایرن سعی کرده است تماس هایی را برای گسترش روابط با ایران برقرار کند و به این منظور دفتری را در ایران افتتاح کرده است. همچنین در ماه های گذشته یکی از بزرگترین هیات های اقتصادی آلمان در 10 سال گذشته به ایران آمد.

 وزیر اقتصاد ایالت باواریا با تاکید بر ضرورت توجه به روابط بازرگانی دو کشور عنوان کرد که موضوع مهم رویارویی و درک متقابل انسان ها از یکدیگر است، چرا که روابط بازرگانی و انسانی از اهمیت یکسانی برخوردارند.

به گفته  وزیر اقتصاد باواریا، روابط بازرگانی می تواند انسان ها را فراتر از تفاوت های فرهنگی به یکدیگر نزدیک‌تر کند.

 وی در بخش دیگری از صحبت هایش ایران را به لحاظ برخورداری از امنیت در میان کشور‌های منطقه یک استثنا دانست و گفت: امروز خاورمیانه در مرکز توجه قرار دارد، وضعیت سوریه پیچیده است و توجه دنیا را به خود معطوف کرده است. با صحبت‌هایی که با رییس کنفرانس امنیتی در خصوص عدم ثبات و رکود در خاورمیانه داشتم به این جمع بندی رسیدیم که ایران از نظر وجود ثبات در منطقه یک استثناست و می تواند به عنوان موتور محرکه رشد اقتصادی در منطقه باشد.

 به گفته وی برای سال آینده رشد اقتصادی شش درصد برای ایران پیش‌بینی می شود که می تواند یک جهش اقتصادی برای ایران باشد. در ایران نسل جدیدی در حال رشد است که فرصت ها و چالش هایی را با خود همرا دارد. امروز سرمایه گذاری خارجی می تواند کلید موفقیت برای ایران باشد.

 حل مسائل بانکی و بیمه‌ای در اولویت ایران و آلمان

 در بعد از ظهر همین روز الیزه اگنر - وزیر اقتصاد ایالت باواریا - در دفتر خود میزبان رییس اتاق تهران و تعداد دیگری از اعضای هیات تجاری ایران بود و جلسه دو جانبه‌ای در وزارت اقتصاد باواریا میان دو طرف برگزار شد.

 در این دیدار دو جانبه، خوانساری به تشریح مشکلات بیمه‌ قراردادها و مسائل بانکی در مبادلات تجاری دو کشور پرداخت.

 رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه طی ماه‌های اخیر گشایش‌های اقتصادی میان ایران و برخی کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا و فرانسه صورت گرفته است، گفت یکی از مولفه‌هایی که می‌تواند همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور را با سرعت بسیار بیشتری به پیش ببرد، برقراری روابط بانکی و بیمه است که در این زمینه صنایع فرانسه و ایتالیا توانسته‌اند گام‌های مناسب و جدی بردارند.

 خوانساری همچنین توجه برای رفع مشکل بنگاه‌های کوچک و متوسط هر دو کشور را یکی از وظایف نهادهای بخش خصوصی دو طرف دانست و عنوان کرد که در حال حاضر فعال کردن مراودات بین نظام بانکی میان ایران و آلمان پیش نیاز اولیه توسعه همکاری‌هاست.

 وی به برخی صنایع مهم برای حضور شرکت‌های آلمانی در ایران اشاره کرد و گفت: بنگاه‌های آلمانی می‌توانند در صنایع تجدیدپذیر، آب و فاضلاب، خودروسازی، فولاد، معدن، داروسازی، شیمیایی، الکترونیک و گردشگری ورود کنند و سرمایه‌گذاری مشترکی با بنگاه‌های ایران داشته باشند.

 الیزا آگنر نیز از حضور دوباره خود در ایران طی ماه‌های آتی خبر داد و اظهار امیدواری کرد که به هنگام این سفر حامل خبرهای خوش در زمینه گشایش‌های بانکی و بیمه از طرف کشورش باشد.

وی از آمادگی برخی شرکت‌های آلمانی و نیز برخی بانک‌های این کشور برای ایجاد شعبه در ایران خبر داد. ایگنر همچنین گفت که نسبت به دستیابی به راهکارهای عملی در روابط بانکی و بیمه میان دو کشور با مقامات بلند پایه این کشور وارد مذاکره شود.

 در ادامه این روز شهردار مونیخ میزبان رییس اتاق تهران و همراهان وی بود.

 در این دیدار خوانساری تصریح کرد که ایرانی ها بسیار به ماشین های آلمانی علاقه مند هستند اما چرا نباید ب‌ام‌و و آئودی در ایران باشند؟ قرار است وزیر اقتصاد کشورمان به همراه یک هیات بانکی 11 اسفند سفری به آلمان داشته باشند و صحبت هایی هم در این خصوص صورت بگیرد و جوزف اشمید - شهردار مونیخ - به پیشینه و سابقه طولانی روابط تهران و مونیخ اشاره کرد و مباحث مطرح شده از سوی رییس اتاق بازرگانی تهران را در جهت گسترش روابط دو کشور مثبت عنوان کرد.

 در ملاقات همچنین به دعوت شهردار مونیخ بازدیدی از بنای تاریخی شهرداری این شهر انجام گرفت و جوزف اشمید به ارائه توضیحاتی در خصوص این بنای تاریخی پرداخت.

 دیدار هیات تجاری ایران با شهردار مونیخ

 اما آخرین برنامه کاری در اولین روز این سفر هم امضا یک سفر همکاری میان انجمن قطعه‌سازان ایران و انجمن صنایع باواریا برای توسعه روابط و همکاری‌ها به امضا رسید.

 همکاری‌های جدید با شرکت "مان" و اتاق بازرگانی بایرن

 دومین روز این سفر به بازدیدهای متعددی از چندین کارخانه و شرکت تولیدی و صنعتی گذشت و ملاقاتی هم بین رییس اتاق تهران و مسئولان اتاق بازرگانی بایرن برگزار شد.

 اشپینر کونیگ - رییس اتاق بایرن - گفت که در دوره جدید و به دنبال رفع تحریم‌ها، ما خواهان برقراری روابط نزدیک‌تر و همکاری مستمر با اتاق تهران هستیم.

 وی ایران را بزرگترین اقتصاد منطقه دانست و خاطرنشان کرد که اغلب شرکت‌های بزرگ جهان به دنبال کسب سهم بیشتر از این بازار هستند.

 کونیگ به قرارداد همکاری میان شرکت زیمنس آلمان با ایران در زمینه توسعه خطوط راه‌آهن ایران اشاره کرد و گفت که همکاری شرکت‌های بزرگ با ایران منجر به آن خواهد شد که شرکت‌های کوچک و متوسط آلمان هم که ستون فقرات اقتصاد است، مسیر را برای ورود به ایران و همکاری با شرکت‌های همتای خود هموار ببینند و این همکاری اساس اقتصاد ایران را نیز قوی می‌کند.

 رییس اتاق تهران نیز در این دیدار گفت: اتاق بایرن و سایر اتحادیه‌ها و تشکل‌های اقتصادی این کشور باید دولت و کابینه آلمان را متقاعد کنند که برای گسترش روابط اقتصادی با ایران باید هرچه سریع‌تر دست به کار شود و با تسهیل توافقات بانکی و بیمه‌ای به شرکت‌های آلمانی برای ورود به بازار ایران کمک کنند.

 خوانساری همچنین تضمین صادرات شرکت‌های آلمانی به ایران و امکان سرمایه‌گذاری‌های مشترک این کشور در ایران را یکی از نیازهای فعلی برقراری روابط دو طرف عنوان کرد.

 در پایان این دیدار دو طرف یک تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه بیشتر برای مراودات و تبادل اطلاعات امضا کردند.

در این روز نیز هیات اقتصادی ایران دیدارها و بازدید را از چند کارخانه صنعتی و خطوط تولیدی در مونیخ از جمله کارخانه‌های "مان" ( تولید اتوبوس، کامیون و ماشین‌های سنگین)، "اویس" (تولید تسمه)،‌ " لینده " ( تولیدات فنی مهندسی، سلامت، فناوری، صنایع گاز و...) و همچنین کارخانه فلیگل ( تولیدات صنایع و ماشین‌های کشاورزی) انجام داد.

 در بازدید از از کارخانه و خط تولید شرکت مان جلسه و ملاقات دو جانبه ای میان مسعود خوانساری و مدیر فروش و بازریابی شرکت میان برگزار شد.

رییس اتاق بازرگانی تهران در جلسه عنوان کرد که در حال حاضر حدود 60 تا 100 هزار دستگاه کامیون در ایران وجود دارد که نیاز به نوسازی دارد، لذا بازار خیلی مناسبی برای این شرکت وجود دارد.

 بازدید هیات تجاری ایران از کارخانه "مان" آلمان

 خوانساری گفت که یکی از مشکلات در این زمینه موضوع قیمت اتوبوس در ایران است که بعد از جهش قیمت ارز بازار را محدود کرد.

 به گفته وی، اگر شرکت مان بتواند به صورت پنج ساله فروش خود را به ایران انجام دهد بازار بسیار مطلوبی برایش وجود خواهد داشت از این جهت موضوع تامین مالی و فاینانس باید برای کار انجام شود.

 رییس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد که مشکل کارخانه های داخلی این است که امکان خریداری محصولات به صورت نقد ندارند و نیاز به فاینانس های بلند مدت دارند تا بتوانند خریداری کنند و شرکت مان باید حداقل فاینانس های دو ساله را برای کارخانه های ایران در نظر بگیرد.

 همچنین در این جلسه یورگن لووف - مدیر بخش فروش و بازار یابی شرکت مان - نیز گفت: بین ایران و آلمان همکاری‌های قدیمی وجود داشته است و ما خوشحالیم که می‌توانیم ارتباط مان را دوباره از سر بگیریم. اکنون دست ما برای اینکه شریک قوی و پایداری برای ایران باشیم باز است.

 نشست هیات تجاری ایران با مسئولان کارخانه "مان" آلمان

 اعلام آمادگی "لینده" برای حضور در ایران

 در این روز همچنین ایران از شرکت "لینده" آلمان که مقر آن در ایالت باواریا و منطقه بایرن است، نیز بازدید کردند. مسئولان اتاق تهران و هیات همراه، پس از بازدید از خودروسازی مان به شرکت لینده رفتند.در این ملاقات ابتدا مدیران بخش‌های مختلف کاری شرکت لینده توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های هر یک از بخش‌های فعالیت آن ارائه کردند و از آمادگی و اشتیاق این واحد تولیدی بزرگ آلمان برای همکاری با ایران در تمامی زمینه‌های کاری این شرکت، خبر دادند.

 دیدار هیات تجاری ایران با مسئولان شرکت "لینده" آلمان

 به گفته مدیران ارشد لینده، در حال حاضر این شرکت در بیش از 100 کشور دنیا حضور فعال دارد و ایران نیز با توجه به ذخایر بالای موجود، از جذابیت بالایی برای این شرکت برخوردار است. پس از ارائه سخنرانی‌ها در این ملاقات، اعضای هیات اقتصادی اتاق تهران که زمینه کاری آنها با فعالیت‌های شرکت لینده در ارتباط است را با مدیران ارشد این شرکت مطرح کردند.

 توسعه همکاری های ایران و آلمان در زمینه درمانی و پزشکی

 در سومین روز از حضور هیات ایرانی (در تاریخ 28 بهمن) در مونیخ دیداری بین رییس اتاق تهران و تعدادی از همراهان او وزیر بهداشت و درمان ایالت باورایا برگزار شد و طی آن مذاکرات دو طرفه ای برای توسعه همکاری ها تعریف شد.

در این دیدار رییس اتاق تهران به ظرفیت های بالای فنی و پزشکی بیمارستان‌های ایران اشاره کرد و با بیان اینکه امروز بسیاری از امور پزشکی، درمان بیماری‌ها و حتی جراحی‌های پیشرفته در داخل ایران قابل انجام است، گفت که با این وجود در زمینه مراقبت‌های پس از عمل‌های جراحی و نیز مراقبت‌های دوران سالمندی، نظام پزشکی ایران نیاز به تجهیز و آموزش دارد و در این زمینه دو کشور می‌توانند همکاری مشترک داشته باشند.

 خوانساری پیشنهاد تاسیس کلینیک تخصصی مراقبت‌های پزشکی در ایران را مطرح کرد که مورد استقبال وزیر بهداشت و مراقبت ایالت باواریا قرار گرفت. همچنین در این نشست رییس اتاق تهران به مقوله آموزش‌های تخصصی پزشکان ایران در حوزه بهداشت اشاره کرد و یادآور شد که دو طرف می‌توانند در این زمینه نیز همکاری‌های جدی داشته باشند.

 ملانی هومل - وزیر بهداشت و درمان ایالت باواریا - نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهادات مسعود خوانساری تاکید کرد که دو طرف می‌توانند برای بهبود وضعیت سلامت در دو کشور تلاش کنند و از تجربیات یکدیگر در کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌ها بهره ببرند.

بازدید از آلیانز آرنا و فرودگاه مونیخ

 در همین روز نیز که آخرین روز حضور هیات اقتصادی ایران در مونیخ بود بادیدی از استادیوم آلیانز آرنا - ورزشگاه اختصاصی تیم بایر مونیخ – و بخش های مختلف این ورزشگاه مجهز مورد بازدید هیات تجاری ایران قرار گرفت.

 در آخرین بازدید این سفر نیز بازدید از فرودگاه مونیخ انجام گرفت و مدیر عامل این فرودگاه به ارائه توضیخاتی در خصوص امکانات این فرودگاه ارائه کرد.

به گفته مدیر عامل این فرودگاه، این فرودگاه که سال گذشته نشان برتر سر وقت بودن را کسب کرده، در حال حاضر روزانه 1200 پرواز در آن انجام می‌شود.

 او همچنین گفت که فرودگاه مونیخ می‌تواند در زمینه سر وقت بودن پروازها به ایران کمک کند.

 مدیر عامل فرودگاه مونیخ این را هم یادآور شد که سال جاری میلادی رقم مسافرانی که از این فرودگاه جابه‌جا می‌شوند به 43 میلیون نفر خواهد رسید.

 طبق ادعای وی، فرودگاه مونیخ تنها فرودگاه پنج ستاره اروپاست که این ویژگی به دنبال ارزیابی‌های یک شرکت معتبر بین‌المللی به دست آمده که بر اساس امتیاز مسافران محاسبه می‌شود.

 دیدار با سفیر ایران در آلمان

 هیات تجاری ایران پس از سه روز، مونیخ را به مقصد برلین ترک کرد و برنامه‌های خود را در پایتخت آلمان دنبال کرد.هیات ایرانی در اولین برنامه خود مهمان اتاق بازرگانی برلین بود که در این جلسه که با حضور علی ماجدی - سفیر ایران در آلمان - برگزار شد موضوعاتی مانند رفع مشکلات بیمه‌ای و بانکی مورد تاکید قرار گرفته است.

ماجدی در این جلسه ضمن تشویق شرکت‌های آلمانی را برای سرمایه‌گذاری در ایران گفت یکی از مشکلاتی که بر سر راه آغاز جدی مناسبات اقتصادی میان ایران و آلمان وجود دارد نگرانی و ترس بانک‌های آلمانی از گشایش روابط بانکی با ایران است که در این زمینه قرار است طی هفته آینده برخی مقامات آمریکایی به برلین سفر کنند و در گفت‌وگو با مسئولان دولتی آلمان این نگرانی‌ها را برطرف کنند.

امضای قرارداد یک شرکت بزرگ آلمانی با ایران در بخش صنایع بالادستی نفت

سفیر ایران در برلین در ادامه از امضای قرارداد یک شرکت بزرگ آلمانی با ایران در بخش صنایع بالادستی نفت خبر داد و یادآور شد که این قرارداد به زودی اجرایی خواهد شد. ‌

همچنین در این نشست، رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به ملاقات‌ها و مذاکرات هیات اقتصادی اتاق تهران در مونیخ گفت که هیات ایرانی در طول این سفر و در ملاقات‌های متعدد به این مساله اشاره داشته که کلید گشایش روابط اقتصادی میان ایران و آلمان در دست دولت آلمان است و باید شرایط ورود بانک‌ها و بیمه هرمس آلمان را به مناسبات بازرگانی با ایران را تسهیل کنند.مسعود خوانساری با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه ایران، نیاز به جذب 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری سالانه پیش‌بینی شده است گفت که طی هفته‌های اخیر چندین قرارداد بزرگ همکاری میان ایران و شرکت‌های ایتالیا و فرانسه بسته شد که این قراردادها به صورت فاینانس و با حمایت بیمه‌های این دو کشور صورت گرفته است.

وی به نقش اتاق‌های بازرگانی دو کشور در توسعه روابط اقتصادی میان ایران و آلمان اشاره کرد و گفت که شرکت‌های کوچک و متوسط دو کشورچشم به اتاق‌های بازرگانی هر دو طرف گشوده‌اند تا آنها راه ورود به همکاری‌های دو جانبه را تسهل کنند.

 همچنین مدیرعامل اتاق بازرگانی برلین نیز در این همایش با بیان اینکه ایران تا 10 سال گذشته یکی از شرکای مهم تجاری آلمان بود، گفت که به دنبال آن هستیم تا روابط آسیب‌دیده میان دو کشور را بار دیگر احیا کنیم.

وایزر هوترز تصریح کرد که در ادامه به توسعه اقتصادی و صنعتی برلین اشاره کرد و گفت که از سال 2006 به بعد، رشد اقتصادی برلین فراتر از انتظارها ارتقا یافته از این رو، شرکت‌ها و صنایع برلین علاقمند هستند دوره جدید همکاری‌ها را با صنایع ایران را آغاز کنند.

 در بعد ظهر این روز همچنین سفارت ایران در آلمان از هیات ایرانی میزبانی کرد و هیات ایرانی بخشی از دغدغه‌ها و مشکلات بخش خصوصی را در حضور ماجدی - سفیر ایران در آلمان - مطرح کردند.

 دیدار با فدراسیون تجارت کلان و نهاد اقتصادی حزب دموکرات مسیحی آلمان

 در آخرین روز این سفر نیز دو ملاقات با فدراسیون تجارت کلان آلمان و نهاد اقتصادی حزب دموکرات مسیحی آلمان برگزار شد.

 در نشست اول با فدراسیون تجارت کلان آلمان گریگور وولف - عضو هیات مدیره و مدیر روابط بین‌الملل این اتحادیه - عنوان کرد که تمامی بخش‌های اقتصادی آلمان در این فدراسیون عضو هستند و نمایندگان این تشکل در مذاکرات مربوط به رسیدگی به حقوق تجارت، امور مربوط به ورشکستگی، گمرک و صادرات شرکت می کنند.

دیدار هیات تجاری ایران با مسئولان فدراسیون تجارت کلان آلمان

 به گفته عضو هیات مدیره فدراسیون تجارت کلان آلمان، این تشکل به نمایندگی از کارفرمایان در مسائل مربوط به تعرفه مشاغل نیز با اتحادیه های کارگری این کشور به مذاکره می‌نشیند.

 در آخرین جلسه این سفر نهاد اقتصادی حزب دموکرات مسیحی آلمان بزرگترین حزب محافظه کار این کشور از هیات ایرانی میزبانی کرد.

 نهاد اقتصادی حزب دموکرات مسیحی آلمان یکی از اتحادیه‌های اقتصادی این کشور است که در حال حاضر نزدیک به 11 هزار عضو دارد که شامل بنگاه‌های کوچک و متوسط داخلی و عمدتاً چندملیتی این کشور می‌شود.

 در این جلسه ماریوس شواب - از مدیران این مجموعه - گفت که از دو سال پیش در نهاد اقتصادی حزب دموکرات مسیحی آلمان به این فکر افتادیم که در حوزه بین‌المللی نیز فعالیت‌های خود را گسترده کنیم به همین منظور، مراکز اصلی و اهداف فعالیت‌های خود را مشخص کردیم و به دنبال آن هستیم تا پلی میان کشورها و نزدیکی اقتصاد و سیاست ایجاد کنیم.

 دیدار هیات تجاری ایران با نهاد اقتصادی حزب دموکرات مسیحی آلمان

 وی با اشاره به اینکه پروژه‌های متعددی از سوی این نهاد اقتصادی در کشورهای آسیایی و حوزه خاورمیانه به اجرا درآمده است، گفت: کشوری که برای ما اهمیت بسیار بالایی دارد و امیدواریم بتوانیم با آن همکاری کنیم، ایران است و خوشبختانه شاهد آن هستیم که پس از رفع تحریم‌ها، جنب و جوش بالایی در میان کشورها برای تعامل با اقتصاد ایران شکل گرفته است.

 مسعو خوانساری نیز در این جلسه از ارتباط میان اتاق بازرگانی تهران و نهاد اقتصادی حزب دموکرات مسیحی آلمان استقبال کرد و گفت که با شکل‌گیری تعامل مناسب میان این دو نهاد اقتصادی، می‌توان گام‌های بلندی در توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور برداشت.

نظرات
آخرین اخبار