کد خبر: 4382
تاریخ انتشار: 7 آبان 1395 - 00:43
کنفرانس خبری مسعود بارزانی و عمار حکیم در مناطق عملیاتی موصل:
مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان و عمار الحکیم رئیس مجلس اعلی اسلامی عراق در مناطق عملیاتی موصل در کنفرانسی خبری، بر تداوم همکاری و هماهنگی میان نیروهای پیشمرگ و عراقی تاکید نمودند

فراتاب- گروه بین الملل: در کنفرانس خبری که در مناطق عملیاتی موصل برگزار شد، عمار حکیم رئیس مجلس اعلی اسلامی عراق ابراز داشت: «مبارزه با داعش، جنگ همه عراقی‌ها است و جنگ موصل بسیار تعیین کننده می‌باشد. حکیم در بخشی دیگر از سخنان خود ابراز امیدواری کرد که پیروزی‌ها در جبهه نبرد با داعش تداوم داشته باشد و از دیدار با بارزانی و فرماندهان نظامی ابراز خوشحالی نمود.

در ادامه سخنان خود بیان نمود که برای مقابله با داعش از هیچ کشوری دستور نخواهیم گرفت و هماهنگی مناسبی میان پیشمرگ‌ها و نیروهای عراقی وجود دارد و همکاری‌های اربیل و بغداد ادامه خواهد داشت.

در ارتباط با دلایل ایجاد داعش حکیم عنوان نمود که داعش تنها درنتیجه ضعف‌های امنیتی ایجاد  نشده اشت، بلکه مجموعه‌ای از عوامل دیگر اثرگذار بوده‌اند.در همین ارتباط بر توسعه اقتصادی تاکید داشت و بر این عقیده بود که داعش فقط از طریق نظامی نابود نخواهد شد.

در بخشی دیگر از سخنان، حکیم دیدار مسعود بارزانی از بغداد را مهم ارزیابی می‌کند و عنوان می‌نماید که آن‌چه اکنون به ‌عنوان هماهنگی میان نیروهای پیشمرگ و عراقی مشاهده می‌نماییم، نتیجه همان دیدار بارزانی است و برای اولین بار دروازه‌های اقیم کردستان بر روی ارتش عراق گشوده شد.

مسعود بارزانی در بخش دیگر کنفرانس، نقش پیشمرگ‌ها در عملیات آزادسازی موصل را مشخص و تعیین شده دانست و ابراز داشت که آن‌ها وارد شهر موصل نخواهند شد و نیروهای ارتش عراق وارد شهر می‌شوند. همچنین، بارزانی بیان نمود که هماهنگی و همکاری مناسبی میان پیشمرگ‌ها و نیروهای عراقی وجود دارد که امیدوارم تداوم داشته باشد.

در ارتباط با مشارکت پیشمرگ‌ها در عملیات آزادسازی موصل بارزانی ابراز داشت که ما برای دفاع از خود وارد جنگ شده‌ایم و قصد ما این است که تهدیدهای داعش را نسبت به مرزهای اقلیم کردستان تقلیل دهیم. با آزادسازی موصل از تهدیدهای پیش‌روی اقلیم کردستان کاسته خواهد شد و جنگ سوریه ارتباطی با ما ندارد. در ارتباط آینده موصل نیز بیان نمود که پس  از داعش توافق شده است که کمیته‌ای عالی میان اقلیم و بغداد برای حل مسائلی که پیش خواهند آمد، ایجاد شود.

هم‌چنین، بارزانی اضافه نمود که ناحیه بعشیقه محاصره شده است و قصد داریم با کم‌ترین میزان خسارت مناطق را کنترل نماییم و ضروری است که خود را برای هر نوع احتمالی آماده نماییم. وی به ساکنان موصل اطمینان داد که می‌خواهیم بدون ریختن خون شهروندان غیرنظامی شهر را کنترل نماییم.

در ارتباط با رویدادهای اخیر در کرکوک ابراز داشت که نیروی کافی در کرکوک وجود دارد تا بتواند از این شهر محافظت نماید.

حکیم نیز باور خود را مبنی بر این‌که آزادسازی موصل مقدمه‌ای برای حل مسائل میان جناح‌های عراقی است، ابراز داشت.

رئیس مجلس اعلی اسلامی عراق در ارتباط با حضور نیروهای ترکیه در بعشیقه بیان نمود که پیشتر از آنان خواسته‌ایم که نیروهای خود را خارج کنند و ضروری است که از طریق مجرای حکومت عراق، ترک‌ها در جنگ با داعش هم‌کاری نمایند و حضور هر نیروی خارجی‌ای در سرزمین عراق لازم است که با هماهنگی و رضایت حکومت مرکزی باشد.

حکیم اضافه نمود که در میدان نظامی به هیچ نیروی خارجی نیاز نداریم و کشور ترکیه هم می‌تواند همانند سایر کشورها از مجرای حکومت مرکزی در جنگ با داعش ما را یاری دهد.

 

منبع: خبرگزاری کردستان 24

بازنشر این مطالب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است.

 

نظرات
آخرین اخبار