اردوغان: مصمم به پاکسازی منبج از اعضای حزب اتحاد دموکراتیک هستیم | فراتاب
کد خبر: 4379
تاریخ انتشار: 5 آبان 1395 - 23:59
رئیس جمهور ترکیه به پاکسازی شهر منبج در شمال شرق حلب سوریه از وجود اعضای حزب اتحاد دموکراتیک تأکید کرد

 

فراتاب- گروه بین الملل: به گزارش فراتاب به نقل از آژانس خبری رسمی رسمی ترکیه «آنادول»،  رجب طیب اردوغان‌٬ رئيس جمهور ترکیه طی سخنانی در جمع مختاران (کدخدایان) در مجتمع ریاست جمهوری در آنکارا، گفت: "مصمم به پاکسازی منبج از اعضای گروه پ.ی.د در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم. اکنون به جای پاسخ دادن به اقدامات گروه های تروریستی فقط در مرزهای کشور، می خواهیم آن ها را در منبع شان ریشه کن کنیم".

سخنان رئیس جمهور ترکیه در نشست مذکور به شرح زیر است:

من چگونه می توانم حلب را متفاوت از غازی عنتب، موصل را متفاوت از وان ببینم؟ ترکیه در هر تحول عراق و سوریه دخیل خواهد بود. برخی خواهان دور کردن ترکیه و ارتش آزاد سوریه از الباب هستند.

مردم جرابلس به شهرشان باز گشتند. ما تمام خدمات لازم را ارائه می کنیم و هنوز هم در حال ادامه این کمک‌ها و خدمات هستیم. پس از جرابلس به سمت دابق پیشروی کردیم. داعش در آنجا مقاومت نشان داد، اما باز پیشروی کردیم، تا اینکه داعش مجبور به ترک این منطقه شد. در مورد حلب مشکلی نداریم، ولی به رویدادهایی که در آنجا رخ می دهد اعتراض داریم که این را به مخاطبان خود ابلاغ کردیم.

ترکیه در تمام تحولاتی که در عراق و سوریه رخ می دهد حضور خواهد داشت. ما مصمم هستیم که در زمینه مبارزه با تروریسم، چه از لحاظ دیپلماتیک و چه نظامی در کنار برادران مان باشیم.

مردم موصل و کرکوک را تنها نمی گذاریم. اجازه به راه افتادن جنگ مذهبی در عراق را نمی دهیم. آن ها (اشاره به برخی از کشورها) از ده‌ها هزار کیلومتر دور از این جا می آیند و در مورد عراق اظهار نظر می‌کنند، ولی به ترکیه اجازه داده نمی‌شود. اجازه غارت عراق را نخواهیم داد.

حاكميت ملت تنها با رعايت حقوق مردم ميسر می شود. اوضاع امنیتی دلیل حضور ترکیه در سوریه و عراق است. در مراسم عروسی غازی‌عنتب 56 هموطن عزیز مان در حمله انتحاری به شهادت رسیدند.

هنگام مطرح شدن موضوع عراق و سوریه، حقوق تاریخی خود را نیز باید در نظر بگیریم.

اظهار این سخنان از سوی اردوغان در شرایطی است که کشور ترکیه از سوی مقامات عراقی به اشغال گری و مداخله در مرزهای حاکمیت این کشور متهم شده است. همچنین، آنکارا بر مشارکتدر عملیات آزادسازی موصل اصرار دارد؛ اما عراقی ها مخالف دخالت ترکیه هستند. 

 

نظرات
آخرین اخبار