کد خبر: 4378
تاریخ انتشار: 6 آبان 1395 - 00:15
بی اعتنایی امریکا به شروط ترکیه
ژنرال «استفن تاونسند»، فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه اعلام کرد،"یگان های مدافع خلق (YPG) "و "نیروهای دمکراتیک سوریه (SDF) "در نبرد آزادسازی و محاصره رقه شرکت خواهند کرد

فراتاب- گروه بین الملل، ژنرال «استفن تاونسند»، فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه شامگاه چهارشنبه تاکید کرد،"یگان های مدافع خلق (YPG) "و "نیروهای دمکراتیک سوریه  (SDF) "در نبرد آزادسازی رقه و محاصره آن شرکت خواهند کرد.

 

وی در رابطه با عملیات ائتلاف برای آزادسازی شهر رقه پایتخت داعش در سوریه با پیش بینی این که عملیات آزادسازی این شهر از اشغال داعش زمانبر خواهد بود، اعلام کرد که این عملیات به احتمال زیاد از عملیات کنونی نیروهای عراقی برای آزادسازی موصل از اشغال داعش طولانی تر خواهد بود.

نظامیان کرد سوری تحت حمایت ایالات متحده بخش عمده ای از نیروهای سوریۀ دموکراتیک (SDF) را تشکیل می دهند و در سوریه نقشی کلیدی در مبارزه با داعش داشته اند و توانسته اند داعش را در مناطق وسیعی از شمال سوریه عقب برانند که این موضوع جایگاه مهم این گروه را در برای آغاز عملیات آزادسازی رقه نشان میدهد. هر چند ترکیه بدنبال آنست تا با فشار بر ائتلاف ضد داعش به رهبری امریکا  از مشارکت کردها در عملیات رقه جلو گیری نماید.

 

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است. 

نظرات
آخرین اخبار