تحولات ششمین روز عملیات موصل | فراتاب
کد خبر: 4339
تاریخ انتشار: 1 آبان 1395 - 23:11
عملیات آزادسازی موصل:
در حالی که پیشروی نیروهای عراقی در ششمین روز از عملیات آزادسازی شهر موصل ادامه دارد، تروریست‌های داعش جنایت‌های بیشتری را علیه غیرنظامیان در پایتخت خودخوانده خود مرتکب می‌شود.

فراتاب- گروه بین الملل: یک منبع اطلاعاتی عراق در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت داعش 284 غیرنظامی را در موصل و اطراف آن اعدام کرده‌است.
این منبع با اشاره به اینکه این افراد طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه قتل‌عام شدند، ادامه داد داعش آنها را به این مناطق آورده بود تا در برابر عملیات نیروهای عراقی، از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کند. به گفته وی، این گروه تروریستی با استفاده از بولدوزر اجساد را در گورهای دسته‌جمعی در شمال این شهر دفن کرده‌است. این منبع خاطر نشان کرد تمامی این نفرات به ضرب گلوله کشته شده‌اند و برخی از قربانیان کودک بودند.
سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود داعش 550 خانواده عراقی را از روستاهای اطراف موصل ربوده و آنها را سپر انسانی قرار می‌دهد.
راوینا شامداسانی، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل، در گفتگو با سی‌ان‌ان به "سیاست آشکار داعش برای جلوگیری از فرار غیرنظامیان" اشاره کرد و افزود این گروه تروریستی دوشنبه 200 خانواده را از روستای سمالیه و 350 خانواده را از روستای نجفیه وادار کرده خانه‌های خود را به مقصد موصل ترک کنند.
حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، در ساعات اولیه دوشنبه (26 مهر) از آغاز عملیات نظامی برای آزادسازی موصل از اشغال تروریست‌های گروه داعش خبر داد.
با آغاز این عملیات، حدود 60 هزار نیروی ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای بسیج مردمی و پیشمرگه‌های کُرد، در حومه شهر موصل به پاکسازی و پیش‌روی پرداختند. گزارش‌های منتشرشده از موفقیت نیروهای عراقی و آزادسازی ده‌ها روستا در حومۀ جنوبی، شرقی و شمالی موصل حکایت دارند.
تازه‌ترین تحولات عملیات آزادسازی موصل در ششمین روز از آغاز حملات به شرح زیر است:
** حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، شنبه اعلام کرد: «ما در مراحل آخر سرنگونی داعش در عراق هستیم».
** نیروهای ارتش عراق منطقه مرکزی بخش حمدانیه واقع در جنوب شرقی شهر موصل را آزاد کرده و پرچم عراق را بر فراز ساختمان بخشداری آن برافراشتند.
** نیروهای عراقی بامداد شنبه بیمارستان بخش را حمدانیه آزاد و بخش عسگریه را نیز از وجود عناصر داعش پاکسازی کرده بودند.
** احمد عبدالله الجبوری، نماینده پارلمان عراق، از حمله نیروهای امنیتی عراق به داعش در روستای سفینه در منطقه شوره در استان نینوا خبر داد.
** بنا بر گزارش‌ها، ارتش عراق وارد بخش تلکیف در شرق موصل شد.
** پایگاه اطلاع‌رسانی رسانه جنگ عراق از آزادی دو روستای هراره و الرصیف در شمال منطقه شوره در قیاره خبر داد.

منبع: پرس تی وی

 

نظرات
آخرین اخبار