کد خبر: 433
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1394 - 04:25
هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات درون حزبی ایالت کارولینای جنوبی، برنی سندرز رقیب دموکرات خود را با اختلاف زیاد شکست داد.

به گزارش فراتاب،کلینتون در انتخابات مقدمانی شنبه شب (8 اسفند) در ایالت کارولینای جنوبی توانست با کسب 74 درصد آراء رقیب خود سندرز را که تنها 25 درصد آراء را کسب کرد، شکست دهد.

وی در پیامی  در شبکه اجتماعی اش گفت: «به مردم کارولینای جنوبی، به داوطلبانی که در قلب کارزار انتخاباتی ما هستند، به هوادارانی که به این کارزار قدرت می بخشند، می گویم: متشکرم.»

کلینتون همچنین در میان هواداران خود گفت: «هم اکنون نوبت یک زن است که به کاخ سفید راه یابد.»

با وجود اینکه کلینتون تا کنون موفق شده است پیروز 3 انتخابات از 4 انتخابات درون حزبی شود، پیروزی در انتخابات کارولینای جنوبی برای وی اهمیت ویژه ای دارد؛ این پیروزی از آن جهت است که با حمایتی که وی از سوی سیاه پوستان به دست آورده است می تواند به حمایت رأی دهندگان سیاه پوست در ایالت های آلاباما، تگزاس، جرجیا و برخی ایالت های دیگر نیز امیدوار باشد. 

کلینتون همچنین در جمع هواداران خود در سخنان کنایه آمیزی خطاب به دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: «بر خلاف آنچه می شنوید، نیازی نیست که دوباره به آمریکا عظمت بخشیم. آمریکا هیچ گاه توقف نکرده است. به جای ساختن دیوار، ما باید موانع را از سر راه برداریم.»

وی افزود: «ما باید در جوامع اقلیت سرمایه گذاری کنیم، نظام مهاجرت و عدالت کیفری ناکامل خود را اصلاح کنیم و باید فرصت احترام و عدالت را تضمین بخشیم.»

 به باور تحلیلگران، پیروزی کلینتون در انتخابات مقدماتی کارولینای جنوبی، آزمون خوبی برای سنجش میزان حمایت سیاه پوستان از کلینتون در مقابل سندرز بود. 

اکنون وی باید خود را برای رقابت در 11 ایالت امریکا در سه شنبه پیش رو آماده کند که «سه شنبه بزرگ» خوانده می شود.

سندرز نیز ضمن تبریک به کلینتون در خصوص پیروزی کوبنده اش در انتخابات شنبه شب (8 اسفند) گفت، این رقابت هنوز پایان نیافته است.

سندرز تأکید کرد: «این کارزار تازه آغاز شده است. ما پیروز (انتخابات) همپشایر بودیم. وی (کلینتون) هم در کارولینای جنوبی به پیروزی رسید.»

وی در ادامه ضمن انتقاد از ترامپ گفت: «زمانی که ما با هم هستیم و اجازه نمی دهیم افرادی همچون دونالد ترامپ میان ما جدایی بیندازد، می توانیم اقتصادی ایجاد کنیم که برای همه ما کار کند، نه فقط برای آن جمعیت یک درصدی.»

 

منبع:پرس تی وی

نظرات
آخرین اخبار