درخواست ابوبکر بغدادی از پیشمرگها برای توقف جنگ! | فراتاب
کد خبر: 4327
تاریخ انتشار: 29 مهر 1395 - 17:56
خلیفه سازمان تروریستی داعش از طریق روسای عشایر عرب خواستار توقف جنگ از سوی نیروهای پیشمرگه شده است.

فراتاب- گروه خاورمیانە :يكي از اخبار جالب روزهاي گذشته در حاشيه عمليات آزاد سازي موصل مربوط به تقاضاهاي جالبي بود كه داعش از نیروهای سپاە عراق و پیشمرگان کرد داشتە است. به گزارش فراتاب بە نقل از خبرگزاري باس نيوز ابوبكر بغدادي خليفه داعش از نيروهاي كرد حاضر در جبهه هاي نبرد درخواست نموده با توقف جنگ موقت به انها اجازه دهند نيروهاي خود را را از موصل خارج كنند.


در گزارش باس نيوز آمده است: خلیفه سازمان تروریستی داعش از طریق روسای عشایر عرب خواستار توقف جنگ از نیروهای پیشمرگه شده است.
بعضی از رسانه¬های عراقی اعلام کردند ابوبکر بغدادی خلیفه داعش از طریق روسای عشایر عرب استان نینوا پیشنهاد توقف جنگ را به نیروهای پیشمرگه فرستاده است.
ابوبکر بغدادی در این پیشنهاد اعلام نموده که اگر نیروهای پیشمرگه جنگ بر علیه داعش را متوقف کند آنان نیروهای خود را از موصل به سمت سوریه خارج می¬نمایند.
عملیات نیروهای پیشمرگه داعش را با شکست بزرگی مواجه کرده و روحیه آنان را به طور کامل متزلزل نموده است. در همین راستا شایعه فرار رهبران داعش از موصل و مهاجرت به سوریه به علت ناتوانی در مواجه با نیروهای پیشمرگه نیز در رسانه پیچیده است.
ساعت شش صبح روز پنج شنبه 20 اکتبر 2016 فرماندهی کل نیروهای پیشمرگه شروع عملیات نیروهای پیشمرگه را اعلام نمود این عملیات با هدایت مستقیم مسعود بارزانی فرمانده کل قوا اقلیم کردستان از سه محور شمال، شمال شرق و شمال غرب موصل صورت می گیرد.
پیشتر نیز در روز 17 اکتبر 2016 فرماندهی کل نیروهای پیشمرگه کردستان شروع عملیات آزادسازی موسل را تحت هدایت مسعود بارزانی برای آزادسازی موصل را از منطقه جنگی خازر اعلام کرد در شروع این عملیات منطقه ای وسیع از استان نینوا توسط نیروهای پیشمرگه آزاد شد.
در جولای 2014 و در زمان نخست وزیری نوری مالکی و بعد از انهدام و شکست نیروهای سپاه عراق، شهر موصل و بیشتر مناطق استان نینوا، صلاح الدین، دیاله و انبار و همچنین بخشی از مناطق جنوبی کرکوک توسط نیروهای داعش اشغال شد.
اين خبر علي رغم اينكه خبر جالبي به نظر مي رسد اما در يك خوانش استراتژيك مي تواند نشانه اي از ضعف و عقب نشيني بي امان داعش از جبهه هاي نبرد و ناتواني آنها از مقابله با نيروهاي پيشمرگ و ارتش عراقي باشد.

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است.

نظرات
آخرین اخبار