کد خبر: 432
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1394 - 03:40
مقامات ارشد کردهای سوریه از گلوله باران دو منطقه در شمال سوریه که در اختیار کردهای سوری است، خبر دادند.

به گزارش فراتاب،رودی عثمان نماینده کردهای سوریه در مسکو در گفتگو با خبرگزاری اینترفاکس روسیه گفت:«این اولین نقض آتش بس برقرار شده براساس قطعنامه 2268 شورای امنیت سازمان ملل متحد است که ترکیه به آن مبادرت کرده است.»

وی افزود، باید از ترکیه خواسته شود تا « تجاوز به تمامیت ارضی سوریه» را متوقف نماید.

در پی توافق روسیه و آمریکا آتش بسی در سوریه از بامداد روز شنبه (هشتم اسفند) به اجرا درآمد. دولت سوریه این آتش بس را به شرطی پذیرفت که حمله علیه تروریست های داعش و جبهه النصره که آتش بس شامل حال آنها نمی شود، ادامه یابد.

چند روز پیش از اجرایی شدن آتش بس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، یگان های مدافع خلق موسوم به وای پی جی و گروه های وابسته به آن را با گروه های تکفیری حاضر در سوریه مقایسه کرده بود. اردوغان گفته بود اگر النصره و داعش باید از آتش بس کنار گذاشته شوند بنابراین یگان های مدافع خلق و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه باید همانند آنها از آتش بس مستثنی شوند.

ترکیه همچنین این دو گروه کردهای سوریه را هم‌پیمان با حزب کارگران کردستان موسوم به پ‌ک‌ک می داند که از دهه هشتاد میلادی قرن گذشته برای کسب خود مختاری با دولت ترکیه می جنگد.

نیروهای وای پی جی کنترل بیشتر مناطق شمالی سوریه را در اختیار دارد و در حال حاضر با تروریست های داعش در این منطقه در حال جنگ هستند.

نماینده کردهای سوریه در مسکو با اشاره به این موضوع که رهبران ترکیه دشمنی خود را علیه کردها (درسوریه و ترکیه) پنهان نمی کنند وهمواره برنفی حقوق کردها اصرار دارند، ادامه داد:«جامعه بین الملل باید با درنظرگرفتن تمامی جنایات صورت گرفته، از اردوغان بخواهد تا درباره آنها پاسخگو باشد.»

حمله به شهر مرزی تل ابیض (عکس از رویترز)    

ورود تروریست ها به داخل خاک سوریه پس از آتش بس

مرکز نیروهای روسیه مستقر در سوریه که آتش بس را رصد می کند، امروز(یکشنبه) گزارش های متعدد مبنی بر حمله گروههای تروریستی به شهر کردنشین تل ابیض سوریه را تایید کرد. بنابر گزارشها، این گروهها روز شنبه از خاک ترکیه وارد سوریه شده بودند.

تروریست های تکفیری دیروز(شنبه) برای تصرف شهرهای تل ابیض و سلوک به مواضع نیروهای کرد حمله کردند.

ترکیه، که به صورت مستقیم به مخالفان اسد کمک می کند، همواره متهم به حمایت از گروههای تروریستی در سوریه بوده است.

 

منبع:پرس تی وی

نظرات
آخرین اخبار