کد خبر: 4307
تاریخ انتشار: 27 مهر 1395 - 20:00
با حضور پژوهشگران غربی و خاورمیانه ای در اربیل برگزار می شود:
تنی چند از اساتید و پژوهشگران ایرانی مسائل خاورمیانه نیز در این کنفرانس شرکت خواهند داشت کنفرانس مذکور همزمان با آغاز عملیات آزادسازی موصل برگزار شده و تاثیر این عملیات بر آینده اقلیم کردستان، یکی از محورهای آن خواهد بود

 فراتاب گروه بین الملل: همزمان با آغاز عملیات آزادسازی موصل، شهر اربیل طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته میزبان تنی چند از پژوهشگران، روزنامه نگاران و چهره های سیاسی نام آشنا در حوزه مسائل خاورمیانه است.

کنفرانس مذکور تحت عنوان «کردستان و استراتژی هایی برای پایان دادن به داعش» است و طی آن چهره های دانشگاهی و پژوهشگران و روزنامه نگاران در کنار تنی چند از رهبران و چهره های سیاسی به بیان دیدگاهها و نظرات خود خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است که دکتر احمد نقیب زاده ،استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، دکتر قدیر نصری ،استاد روابط بین الملل دانشگاه خوارزمی و عضو مرکز تحقیقات استراتژیک خاورمیانه، دکتر جهانگیر کرمی ،متخصص مسائل روسیه و عضو هیات علمی دانشگاه تهران، دکتر محمد سالار کسرایی متخصص مسائل جامعه شناسی سیاسی و عضو پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، بهرام ولدبیگی ،نویسنده و روزنامه نگار و مدیر انستیتو فرهنگی کردستان، دکتر جعفر حق پناه ،پژوهشگر مسائل خاورمیانه و اردشیر پشنگ ،پژوهشگر مسائل خاورمیانه و پژوهشگر مهمان در مرکز تحقیقات استراتژیک خاورمیانه در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

این کنفرانس دارای دو محور مختلف خواهد بود محور نخست «عملیات آزادسازی موصل و پیامدهای استراتژیک آن بر اقلیم کردستان» و محور دوم نیز «عملیات آزادسازی رقه و پیامدهای آن برای کُردهای سوریه خواهد بود. از چهره های سیاسی قابل توجه در این کنفرانس صالح مسلم ،رهبر حزب اتحاد دموکراتیک سوریه، احمد جربا، نصر الحریری، ابراهیم برو، مهناز خطیب و ... خواهند بود.

 

اطلاعات تکمیلی این کنفرانس متعاقباً منتشر خواهد شد

بازنشر این خبر با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است.

نظرات
آخرین اخبار