خانه محل تولد هیتلر در اتریش ویران می شود | فراتاب
کد خبر: 4302
تاریخ انتشار: 27 مهر 1395 - 11:55
دولت اتریش می‌خواهد خانه‌ای را که آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی، در آن به دنیا آمده بود، تخریب کند تا از تبدیل این ساختمان به محل تجمع نئونازی‌ها جلوگیری شود.

فراتاب-گروه بین الملل:ولفگانگ سوبوتکا، وزیر کشور اتریش، دوشنبه گفت: «خانۀ هیتلر ویران خواهد شد. زیربنا می‌تواند دست‌نخورده باقی بماند اما ساختمانی جدید ساخته خواهد شد. این ساختمان جدید در اختیار یک موسسۀ خیریه یا مقام‌های محلی قرار خواهد گرفت.»

سوبوتکا ادامه داد کمیته‌ای متشکل از 13 کارشناس تصمیم گرفتند که این ساختمان تخریب شود.

هیتلر در سال 1899 در طبقۀ بالای این ساختمان که در شهر «برانو اَم این» در شمال اتریش و نزدیک مرز آلمان قرار دارد، متولد شد. این شهر اکنون به زیارتگاهی برای نئونازی‌های طرفدار هیتلر تبدیل شده‌است.

کشمکش حقوقی میان جرالدین پومر، مالک این ساختمان، و دولت اتریش سال‌هاست که ادامه دارد.

وزارت کشور اتریش برای جلوگیری از تبدیل شدن این ساختمان به محلی برای تجمع نئونازی‌ها، آن را از 1972 از خانم پومر اجاره کرده‌است.

خانم پومر، که هم‌اینک دوران بازنشستگی خود را سپری می‌کند، بابت اجاره دادن این ساختمان، ماهانه حدود پنج هزار و 300 دلار دریافت می‌کند.

این ساختمان سه طبقه در پنج سال گذشته خالی از سکنه بوده اما خانم پومر با فروش یا انجام هرگونه تعمیرات در ساختمان مخالفت کرده‌است.

با وجود این، سخنگوی وزارت کشور اتریش گفت اصلاحیه‌ای که به موجب آن دولت بتواند این ساختمان را تصاحب کند، همچنان در دست بررسی است.

نظرات
آخرین اخبار