اردوغان خطای مرگ‌بار صدام را تکرار نکند | فراتاب
کد خبر: 4298
تاریخ انتشار: 27 مهر 1395 - 10:14
نخست وزیر عراق خواستار خروج نیروهای ترکیه‎ای از شمال عراق شد
نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه ترکیه باید حسن همسایگی را رعایت کند، گفت: ما خواستار خروج نیروهای ترکیه‎ای از شمال عراق هستیم.

فراتاب سرویس بین الملل،به گزارش سومریه نیوز، نخست وزیر عراق در سخنانی شدیداللحن مقامات ترکیه را به شدت از ارتکاب اشتباه در موصل برحذر داشت.

بر اساس این گزارش حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در سخنانی خطاب به مقامات ترکیه تاکید کرد: مقامات آنکارا خطای مرگ‌بار صدام را تکرار نکنند. درخواست می کنیم که نظامیان ترکیه خاک عراق را ترک کنند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما نسبت به اظهارات مقامات ترکیه خوشبین نیستیم و آنها را به احترام به حاکمیت عراق فرا می خوانیم. کشورهای همسایه عراق را به هوشیاری در برابر خطر داعش دعوت می کنیم و برای همکاری با آنها آماده هستیم.

نخست وزیر عراق همچنین بیان داشت: داعش خطری برای تمامی جهان محسوب می شود نه تنها برای عراق. نیروهای عراقی پیروزی های بزرگی در برابر داعش در موصل کسب کردند و روزهای آتی بشارت دهنده پیروزی در موصل است. ما نسبت به محافظت از اهالی موصل حریص هستیموی همچنین عنوان کرد که باید هوشیار باشیم؛ زیرا امکان دارد عناصر تروریستی داعش همزمان با عملیات آزادسازی موصل در شهرهای عراق عملیات تروریستی انجام دهند.

منبع:مهر

نظرات
آخرین اخبار