کد خبر: 4264
تاریخ انتشار: 24 مهر 1395 - 00:20
هشدار وزارت خارجه آمریکا به حکومت مرکزی عراق در ارتباط با پ‌ک‌ک
آمریکا در ارتباط با مشارکت حزب کارگان کردستان (پ ک ک)در عملیات آزادسازی موصل به حکومت مرکزی عراق هشدار می دهد.

فراتاب-گروه بین الملل: به گزارش فراتاب به نقل از باس نیوز مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی عدم حمایت دولت خود را از هر گونه اقدامی که در راستای مشارکت دادن پ ک ک در جنگ آزادسازی موصل باشد، ابراز داشت.

مارک تونر در اظهارتی شدیدالحن نسبت به احتمال مشارکت دادن حزب پ‌ک‌ک در آزادسازی موصل، به حکومت مرکزی عراق هشدار می‌دهد و اعلان می کند که در صورت وقوع این رویداد بدون تردید واشنگتن موضع‌گیری می‌نماید.

طی ماه‌های گذشته تعدادی از فرماندهان نظامی و سیاسی اقلیم کردستان و اعراب سنی این موضوع را مطرح کرده بودند که حکومت مرکزی عراق حقوق مبارزان (گریلاهای) پ‌ک‌ک را در شهر سنجار پرداخت می‌نمایند و نام آن‌ها در لیست نظامیان حشد الشعبی قرار داده است.

بیان این گفته‌ها در شرایطی است که بنا به اظهارت بسیاری از فرماندهان پیشمرگه و ارتش عراق، آغاز عملیات آزادسازی موصل بسیار نزدیک است و تمامی و نیروها در حال آماده‌سازی برای این جنگ سرنوشت‌ساز هستند.


لازم به ذکر است که از ژوئن 2014 تا کنون شهر موصل توسط نیروهای داعش اداره می‌شود. هم‌چنین، اکثریت مناطق استان‌های دیاله، صلا‌ح‌الدین و الانیار و مناطقی در جنوب استان کرکوک همانند حویجه از سوی این نیروی تروریست کنترل شده است.


بعد از درگیری‌های مداوم میان داعش با ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان اکثریت مناطق حیاتی مجددا باز پس گرفته شدند.

در شرایط کنونی شهر حویجه در جنوب غربی استان کرکوک و شهر موصل به عنوان پایتخت استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق در مقام دو منطقه استراتژیک هم‌چنان تحت کنترل نیروهای داعش قرار دارند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که قبل از آغاز عملیات آزادسازی موصل، عملیات کنترل مجدد شهر حویجه در دستور کار ارتش عراق قرار می‌گیرید و در مدت زمانی کوتاه شاهد آغاز عملیات آزادسازی موصل خواهیم بود.

 بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است. 

 

نظرات
آخرین اخبار