کد خبر: 4238
تاریخ انتشار: 18 مهر 1395 - 11:25
رابرت دنیرو:
رابرت دنیرو، هنرپیشهٔ سرشناس هالیوود، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، را «فاجعۀ ملی» خواند و از اینکه امریکایی‌ها یک «احمق» مانند ترامپ را در موقعیتی قرار داده‌اند که ممکن است رئیس‌جمهور امریکا شود، به‌شدت انتقاد کرد.

فراتاب-گروه هنر:رابرت دنیرو، هنرپیشهٔ سرشناس هالیوود، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، را «فاجعۀ ملی» خواند و از اینکه امریکایی‌ها یک «احمق» مانند ترامپ را در موقعیتی قرار داده‌اند که ممکن است رئیس‌جمهور امریکا شود، به‌شدت انتقاد کرد.

این هنرپیشۀ محبوب هالیوود همچنین اعلام کرد که با کالین پاول، وزیر خارجۀ پیشین امریکا، که گفته بود ترامپ «فاجعۀ ملی» است، هم‌نظر است.

دنیرو به همراه چند بازیگر دیگر هالیوود در ویدئویی غیرحزبی که به‌تازگی منتشر شده، امریکایی‌ها را برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی تشویق کرد.

این بازیگر 73 ساله در این ویدئو همچنین انتقادات تند و تیزی را علیه ترامپ مطرح کرد و وی را «احمق» و «بی سر و پا» توصیف کرد. دنیرو افزود، «کالین پاول بهترین چیز را (دربارۀ ترامپ) گفت: او فاجعۀ ملی است. او برای این کشور مایۀ خجالت است.» این هنرپیشۀ امریکایی گفت: «چیزی که مرا اینقدر عصبانی می‌کند این است که این کشور به این نقطه رسیده که این احمق، این نادان تا این جایی که هست، رسیده است.»

دنیرو افزود: «او (ترامپ) می‌گوید چطور می‌خواهد به صورت مردم مشت بزند؟ خُب، من می‌خواهم به صورت او مشت بزنم. (آیا) او کسی است که ما برای ریاست‌جمهوری می‌خواهیم؟ گمان نمی‌کنم. آنچه من اهمیت می‌دهم جهت این کشور است و آنچه من بسیار بسیار نگرانش هستم این است که آن (کشور) با کسی مثل دونالد ترامپ ممکن است در جهتی اشتباه برود. اگر به آیندۀ خود اهمیت می‌دهید، به خاطر آن (آینده) رأی بدهید.»
ایمیلی از کالین پاول که به‌تازگی افشا شده نشان می‌دهد که وی به‌شدت ترامپ را محکوم کرده است. این ژنرال بازنشسته که از سال 2001 تا سال 2005 وزیر خارجۀ امریکا بوده است ترامپ را در این ایمیل «نژادپرست» و «رسوایی ملی» می‌خواند.

پاول در ماه ژوئن (خرداد) نوشته بود: «ترامپ یک رسوایی ملی و منفور بین‌المللی است. به‌تازگی ویدئویی از ترامپ منتشر شده که وجهۀ او را در میان مردم به‌ویژه زنان به‌شدت تخریب کرده است. ترامپ در این ویدئو اظهارات توهین‌آمیز و شرم‌آوری دربارۀ زنان بیان می‌کند، به‌طوری‌که حتی رهبران جمهوری‌خواه هم آن را برنتابیدند.

هر چند ترامپ به خاطر این اظهارات مجبور به عذرخواهی شد اما پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان امریکا، میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا، جان مک‌کین، سناتور پرنفوذ و چندین تن دیگر از رهبران جمهوری‌خواهان وی را طرد کردند. ترامپ پیش‌تر چندین بار دیگر نیز اظهارات جنجالی و تحقیرآمیزی در مورد زنان، مهاجران و مسلمانان بیان کرده بود. بنا بر تازه‌ترین نظرسنجی رویترز/ایپسوس، هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌‌‌جمهوری امریکا، با جلب حمایت 43 درصد رأی‌دهندگان، 5 درصد از ترامپ جلوتر است. دومین مناظرهٔ انتخاباتی ترامپ و کلینتون دوشنبه صبح به‌وقت تهران برگزار می‌شود.

 

منبع:پرس تی وی

 

نظرات
آخرین اخبار